Det gångna året
Nu närmar vi oss ett nytt år, och då är det lätt att man funderar över det gångna året och att man tänker på hur man vill att det nya ska vara.
Är nu nöjd med det som varit?
Vad har du för förhoppningar på det nya året?
Själv är jag väldigt nöjd med det gångna året. Saker har börjat röra på sig för att jag verkligen tog tag i det och det viktigaste av allt, jag fann kärleken! Kärleken i en form som jag aldrig varit med om innan. Jag är så lycklig och det gångna året är det bästa i hela mitt liv. Årets utveckling har förändrat mig som person, till något bättre.
Nästa år hoppas jag blir minst lika bra, eller ännu bättre.
Hoppas att sakerna som börjat röra på sig kommer leda till mitt mål.
Och att killen och jag går vidare i vår relation :)
Ja och nej. Många har dött; för många som jag känner. Ja för att jag mår bättre rent psykiskt, trots dödsfallen.
Jag hoppas nästa år blir totalt awesome, det skulle vara skönt att iallafall ha ett awesome år i sitt liv.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
**Är nu nöjd med det som varit?
**Nja sådär. Har varit en del sjuka djur eller avlivning av djur tyvärr:( Varit så för många djurmänniskor detta året, lite tråkigt :(
Men annars är jag relativt nöjd.
**Vad har du för förhoppningar på det nya året?
**Ett bra skolår, få ett sommarjobb och att alla får vara friska så gott det går, både människor och djur :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Överlag är jag nöjd med året.
Positivt: Jag kom in på en utbildning och får nu äntligen skola om mig och fick titulera mig fru för 2 månader sedan.
Negativt: Förlorade 2 kaniner hastigt och plötsligt (snabbt möglande halm..) och det faktum att "familjeskapandet" fortfarande står på samma punkt (dvs inget hänt).
Förhoppningarna för nästa år är att vår familj äntligen blir komplett. Det är väl den största förhoppningen. Sen såklart att allt positivt i mitt liv fortsätter vara lika bra som det och även utvecklas ytterligare.
Jag är nöjd! Typ, i alla fall. Började året med att hoppa av gymnasiet igen för att försöka bli frisk när jag ändå började äta SSRI och fick komma till en bra psykolog för en gångs skull. Sökte folkhögskola, började läsa på distans, flyttade de 22 milen det är mellan mina föräldrar och mitt nya hem i Gävle med min sambo :) Slutade därav hos psykologen, och har nu slutat med medicinen.
Annars har året präglats av bröllopsplanering, och än är det inte klart.
Nästa år kommer nog bli ännu bättre, jag går ut folkhögskolan i juni, och sen gifter vi oss den 29e samma månad. Sen får vi se vad jag hittar på, men det lutar åt att jag ska läsa en fristående kurs på högskola innan jag börjar läsa program. Dessutom får sambon sin lärarexamen nästa höst!
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
JAg är supernöjd, fått många nya vänner och bekanta och fick även jobb detta år, där jag trivs både med kollegorna och arbetsplatsen. Upplever att jag även gjort en resa med mig själv, hittat en fast plats att landa på innom mig. Jag är nog både mer självsäker och snäll mot mig själv + att jag upptäckt så många sidor hos mig själv som jag gillar och andra också kan gilla.
Jag har ungefär tusen småsaker att vara glad över detta år. :) Detta år besökte jag min hembygd och fick även besök därifrån! Sommaren var helt fantastisk och jag genomförde en kurs jag aldrig trott att jag skulle klara, någonsin :) Jag har tuffat till mig lite ;)
2012 var ett himla fint år för min del men jag förtjänar det efter alla skitår som varit den senaste tiden. Nu hoppas jag att 2013 blir minst lika bra! Då ska jag; Gå ned i vikt (och börja springa), hoppas på att få fler timmar på jobbet, genomföra de påbörjade studierna osv. :) 2013 blir mitt första år där jag får rösta i sametinget och det är en enorm milstolpe i mitt liv.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
I februari packade jag bilen och drog hem till mamma, lämnade min fästman efter 2,9 år tillsammans.
Sedan var det arbete och fest från mars till september. Mådde otroligt dåligt och gick ner mig och grät så sjukt mycket.. var nyttigt i långa loppet att få ut allt.
I slutet av september skaffade jag valp, min Molly som är 5månader nu.
För en vecka sedan vart jag tillsammans med min pojkvän och det känns bara bra, lugn och harmoniskt.
Hänt mycket under mitt 2012 :). Otroligt mycket.
Under 2013 ska jag ha mig ett jobb som gör att jag kan flytta hemifrån! Det är mitt mål under 2013 :).
Det har hänt mycket under 2012 kan jag konstatera. Många stora besvikelser, personer som fått mig att må dåligt. Kan väl säga att andra halvan av året var betydligt bättre än första halvan, och jag hoppas ljuspunkterna följer med mig 2013 då jag hittils bara ser positiva händelser!
/Christine
Det har varit ett helt okej år, ganska bra faktiskt
Nästa år ser jag fram emot att börja studera! Vare sig det blir att läsa upp matten så jag kommer in på en utbildning jag vill, eller om det blir en dansk utbildning, så blir det riktigt bra :) Har fått många nya djur och gjort en liten makeover. 
Sen ser jag fram emot att fortsätta med min träning och få min drömkropp (även om jag älskar min kropp nu med)!
Jag är nöjd med året, tog mig i kragen och började studera igen efter att för några år sedan hoppat av ekonomprogrammet. Läser nu till teolog istället och det passar mig så otroligt mycket bättre! Planen är att läsa till religionspsykolog, har lång tid kvar på skolan men det är så sjukt roligt så det gör inget :)
Nästa år hoppas jag fortsätter i samma anda, enda jag vill förändra är min boendesituation. Fick flytta hem till mamma när jag hoppade av skolan och här är jag kvar jobbigt nog, trivs lite för bra här för jag skjuter upp flyttandet hela tiden.
Inte alls nöjd med det gångna året! Har varit deprimerad till och ifrån större delen av tiden, kunde inte fortsätta på mitt jobb, förlorade en god vän, tappade det mesta av mitt självförtroende, har känt mig väldigt ensam och nedslagen under hösten och har inte fått mycket till stöd eller hjälp. Å andra sidan har jag kunnat träna mer än på jättlänge, så jag är nu i ovanligt bra fysisk form, och så har jag de sista månaderna börjat få tillbaka mitt självförtroende igen. Så summa summarum kan man väl säga att jag förlorade det liv jag hade men att jag nu har börjat bygga upp ett nytt som jag hoppas skall hålla bättre.
Inför 2013 siktar jag på att kunna ta mig ut i arbetslivet igen och hitta ett engagerande jobb. Jag hoppas också kunna knyta nya kontakter, göra lite nya bekantskaper, kanske rent av skaffa nya vänner. Skulle också gärna börja ägna mig åt någon engagerande hobby, vad det nu kan vara. Så engagemang är väl det jag suktar efter inför det kommande året, det är det jag saknar mest av allt i mitt liv just nu.

Detta året var jobbig psykiskt för mig Nästa år hoppas jag att jag e mamma

Det har varit ett jobbigt år. Nästa kommer bli svårt också men på ett annat sätt. Då blir vår familj hel igen iaf.
Jag ser fram emot det nya året! Det kan ju bara bli bättre efter 2012. Jag har varit deprimerad mestadels av året, tog mig ur ett förhållande i maj efter en del motgångar, och har haft två förhållanden sedan dess som förstört mig totalt. Det ena är jag fortfarande fast i, ironiskt nog.
Jag har även hoppat av gymnasiet, så nu måste jag gå om tvåan och min bästa vän har försökt ta livet av sig etc. Motgång efter motgång!
Det enda positiva är att jag påbörjat medicinering med antidepressiva.
2013 blir det troligen att flytta hemifrån & byta stad. 
2011 var ett pissår. 2012 var bättre och jag är så glad över att kunna jobba igen om så bara på halvfart.
Så jag har bestämt mig för att 2013 ska bli ett ännu bättre år.
/Maria

Jag minns nästan bara sommaren av det här året, med sol, bad, härliga sommarklänningar och sena sommarnätter
Fina minnen och det känns som att det varit ett bra år!
Inför nästa år hoppas jag på det som jag alltid hoppas på, att jag ska "ta tag" i mitt liv och göra något av det, börja plugga eller våga resa eller vad som helst som man kan bygga något på.
Det har varit ett ganska bra år, det har det. Tuffat på. Inga hemska saker har hänt men inte heller så mycket fantastiska. Har jobbat för mycket med både det ena och det andra.
Nästa år hoppas jag (återigen) att jag ska lyckas lugna ner takten och klara att vara mer ledig, tacka nej till saker som tillkommer och kräver min tid och engagemang. Bli bättre på att prioritera vila. Det är nödvändigt!
Jag är ganska nöjd med året. Mycket relationstrassel då jag och min pojkvän gjorde slut/tog en paus i slutet av förra året. De första månaderna av 2012 bestod av ungefär en miljon missförstånd och vi träffade båda andra, men de senaste 2-3 månaderna har det vänt, vi är tillsammans igen och det har aldrig känts så bra 
Bland det negativa som hänt så är min mormor mycket sjuk, hon är gammal och har långt gången cancer så det är absolut jobbigt för mig och min familj. Bland det positiva har jag köpt en häst som jag trivs otroligt bra med, han är så fin 
Mina tankar om 2013 är både förhoppningar och nervositet. Jag tar studenten och kommer förhoppningsvis in på universitetet efter det. Och så hoppas jag verkligen att jag och min pojkvän håller ihop och har det bra tillsammans, jag tycker om honom så mycket och även om han inte är lätt att vara med så vill jag verkligen att det ska fungera.
2012 har varit ett rent ****** för min del.
Bråk, förlorad vänskap på ett par håll, dödsfall, ångest…
Får bara önska att 2013 blir ett bra år. Hoppas, hoppas♥
~mikkan
2012 för mig har hittills varit ett av de bästa åren i min tonår trots mycket huvudvärk och ryggproblem.
Ser ganska positivt på 2013 och målen är att få bort mina fysiska smärtor som sätter käppar i hjulen dagligen och därför må bättre i både kropp och sinne lagom till artonårsdagen. Hoppas också innerligt att jag ska kommit över killen som jag varit olyckligt kär i under hela gymnasietiden. Kanske finns det någon ny som väntar runt hörnet 2013 som kan laga mitt lilla hjärta igen. heja heja för det nya året! :)
När jag ser tillbaka på året så är det med en positiv och lycklig känsla jag gör det. Det har hänt jättemycket detta år, jag flyttade ihop med min stora kärlek, gifte mig med honom, blev uppsagd från jobbet (vilket mest bara var en lättnad), haft en massa skön ledig tid och dessutom precis börjat på nytt jobb.
2013 kommer bli superbra, det vet jag!
/Christina
Negativt: Året inleddes med att mina föräldrar blev anmälda till socialen. Det har varit jobbigt hemma. I somras blev jag även sexuellt utnyttjad/våldtagen, vilket har tärt mycket på mig. Jag har förlorat många vänner i år. Det har deffinitivt varit det jobbigaste året någonsin.
Positivt: Men, jag har verkligen haft några toppar det här året också. Jag tränade 3 får (framförallt 1) i agility, och hon är verkligen en av mina bästa vänner nu. Hon är som en hund och vi har haft några uppvisningar som varit jätteroliga. Har även varit volontär på SOS i spanien och adopterat en hund därifrån.
Nästa år åker jag och min hund till Tyskland, där vi ska bo hos en au pair familj, och jag ser verkligen fram emot det! Jag ska även försöka få till bra slutbetyg nu innan jag tar studenten! Hoppas att 2013 blir ett bra år! :)
#22 Spännande med au-pair. Har själv varit det fast i England.
Åker du med en argentur?
Det gångna året har varit helt ok. Inga revolutionerande saker har skett direkt, spånat lite på husplaner, firat 1 år som gifta så ja.. Inget att klaga på :)
Det nya året däremot kommer bli en riktig omställning. Förhoppningsvis har vi ett hus innan året är slut, kommer även infinna sig en liten bebis i juni om allt går bra. Så det finns stora förhoppningar för nästa år :)

Det har varit ett händelsrikt år. Vi köpte hus i slutet på nov 2011 och har jobbat en hel del med det. Min sambo började studera och har kämpat med det. Men störst i år var att vi började försöka skaffa barn och lyckades nyligen få ut en fantastiskt liten pöjk. Jobbigast i år var när jag blev sjuk i början av graviditeten och var tvungen att ta en massa tunga beslut kring barnet.
Nästa år kommr att handla mycket om vårt barn och jag hoppas det blir roligt och spännande:) Jag ska vara ledig till juli och det känns väldigt skönt!

Vi förlovade oss 1/1, men annars har det varit smått händelselöst. Allt har rullat på som vanligt utan att det hänt ngt extra spännande eller extra jobbigt. Det mest spännande var väl min nya kattunge jag tog hem i september :)