Relationer iFokus

Relationer

Etikett: sex
Läst 2714 ggr
Pauhan
0

Sex för första gången!

Hej en liten fråga! Vad gör man när man har sex för första gången? Tips och sånt. :)

ChristineL
0

Kan du specificera vad du menar? Vaddå gör liksom? Go with flow, kör på magkänsla!

Karmatarerskanise
0

Man ser för det första till att man verkligen är redo. Sedan gäller det att värma upp så att det glider bra och att man tar det lugnt.

Gur4m1
12

Man ska känna att det är rätt, känner man obehag i magen eller "usch nej" så ska man hellre avstå men är ni redan där att du vet att du vill så är mina mer handfasta tips:
1. se till att ni skyddar er! :) Är ni oskulder båda två så finns det ändå orsaker att skydda sig.
2. glidmedle kan man inköpa, utifall att  ^_^
3. se tilla tt mysa och förspela länge och väl så ni båda är riktigt redo för det, så sker det av sig själv.
4. som första gångne skulle jag inte fokusera så mycket på teknik och svåra kama-sutra-övningar. Missonären fungerar fint eller att tjejen börjar med att rida (då är man i kontroll) eller att man börja rmissionären och sne övergår till något annat, tex bakifrån, rida osv men är det första gången för båda brukar det kanske inte vara så jättelänge att man hinner testa en massa olika ställningar:> Se tilla tt ni har tid att kanske göra det mer än bara en gång, att utforska avrandra coh vad ni tycker om att göra tillsammans. Bli inte besviken om första gången inte känns superbra, för de flesta jag pratat med och egna erfarenheter är att det är runt tredje-femte gången man "får till det" bra och det blir jätteskönt ;) (många får säkert till det första gången men jag misstänker att många nog förväntade sig mer). Kan ha att göra med att man är lite nervös, spänd eller det faktum att situationen är helt ny så man inte riktigt kna njuta av den :) Ge det tid!

Men ja, att ta det lugnt och vekrligen vilja det i kroppen (är ju skitsamma om du vill det i hjärtat om din kropp är helt emot det som sker- tex att du inte blir våt eller killen inte får upp den osv- vilekt är mycket vanligt under stress och press och stor nervositet :) ).

Sex är ju inte farligt, kan nästan inte gå fel och om den första gången inte blir bra så blir kanske andra eller tredje och nästan garanterat fjärde gången det! :)

Kommunikation är också viktigt- gör någonting ont eller är obehagligt, visa och säg det rakt ut åt din sexpartner, de kan inte läsa tankar och sex ska vara njutning, inte en plåga du gneomlider för din sexpartners skull. Gör han/hon något du gillar, ebrätta även det så hen vet att det är uppskattat.

Lycka till!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Afturelding
12

Det viktigaste, utöver det som redan är sagt, tycker jag är att inte förvänta sig för mycket, eller fantisera ihop ett scenario. Det blir ändå inte som man tänkt sig. Det är även viktigt att ha roligt, blir något tokigt så får man skratta, det tar udden av det jobbiga och hela situationen känns mycket lättare :) Och det gäller inte bara första gången.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

pyromanen
0

Man känner efter hur det känns och gör det som kroppen gärna vill (inte nåt den inte känner för). Slappna av och vara ärlig. Och skratta lite :-)

Pauhan
1

okej tack för era tips! Ska tänka på detta :)

nettipletti
0

#2 Och #3 Superbra inlägg… skulle absolut bli en speciell "sait" för oroliga flickor… Jättebra =)

nettipletti
0

#2 för känslan

#3 för hela alltet =)

LinaLj
4

du har fått mycket bra tips så jag har bara en sak att tillägga:

Se till att öva på egen hand så att du har en uppfattning om vad du tycker är skönt.

Nu menar jag inga avancerade övningar :) Utan bara vanlig onani eller vad som man tycker känns bra och "rätt".

Det är mycket lättare att berätta för någon annan vad han/hon ska göra om man redan vet lite hur ens egen kropp funkar för det är ju lite olika vad man gillar och tycker är riktigt skönt. Specielt om man är nybörjare båda två så kan ju den andre behöva lite hjälp för att veta vad som är skönt för dig.