Sex när barnen är hemma
Har ju träffat en man som har en dotter på 19 år. Hon är alltid hemma, hon är runt oss och är nyfikna på vad vi pratar om, är uppe sent på nätterna.
Nu är det så att mannen och dotterns sovrum är på övervåningen. När vi ska ha sex så kan jag ej slappna av för jag vet att hon är brevid oss och hon springer ute i hallen så jag hör henne.
Detta tycker jag är jobbigt för jag vill ju njuta av sexet med mannen.
Är ny erfarenhet att mannen har barn också.
Har ni några tips på hur jag ska kunna slappna av och inte tänka så mycket på vad som sker runt mig när vi har sex?
Jag tycker du ska slappna av. Ni behöver ju inte vara högljudda i sängkammaren för det.
Och hon är 19 år och vuxen. Nog förstår hon att ni har ett sexliv. Snart har hon nog en egen pojk/flickvän att roa sig med
Kan ni inte vara hemma hos dig då? Och nog är dottern tillräckligt gammal för att förstå att ni har sex, oavsett om hon hört det eller inte ;) Jag kan förstå att du har svårt att slappna av, men det är helt enkelt att fånga de ögonblick då ni verkligen är själva.
/Christine
Är hon alldrig i skola eller på jobb eller hos kompisar?
Vid 19 är det snart dags att flytta hemifrån.
Var hos dig, eller (när det blir vår/sommar) ute, eller planera in när hon är borta.
Undrar också om ni inte kan vara hemma hos dig?
Jag är själv 22 och vågar påstå att vid 19 så fattar man att ens föräldrar har ett sexliv, råkar man höra något så går man helt enkelt undan eller ut eller något :P Visst, du behöver kanske inte ligga och skrika osv, men att det hörs lite grann annars är ingen fara. Slappna av du :)
Han har hus och jag bor i lägenhet så jag är ju jämnt hos honom.
Det är väl jag som måste sluta upp och oroa mig och slappna av istället.
#6 Varför kan ni inte vara hos dig för att han har hus? Måste vl vara skönt att kunna ha ohämmat sex ibland också.
Jovisst kan vi det. Vet inte varför det har blivit såhär. Vi ska iallafall åka iväg i 5 dagar till veckan så då blir det bra.
Hade jag hört mina föräldrar så hade jag bara tyckt att det var kul för dem, att de fortfarande kan vara spontana, och jag är snart 20. Men jag förstår att det känns lite olustigt. Kanske skulle det hjälpa att ha musik i bakgrunden? Jag menar då kanske inte fotstegen i hallen hörs på samma sätt? Tanken på att hon kanske hör finns väll kvar, men det blir inget störelsemoment tänker jag.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Jag skulle definitivt inte vilja att barnen hör (mina är 11, 17 och 19). Inte för deras skull utan för min, jag vill att det ska vara privat, så jag förstår verkligen TS.

Känner väl att det handlar om respekt att inte tvinga på andra ens sexliv, för mej är ljud precis lika illa som en bild.
När jag var yngre ansåg jag mej ha rätten att ha sex hur, när och var som helst men skäms ganska bra nu i efterhand bara av att tänka på det. Jag är helt hundra på att det var många som hörde mej som inte alls var intresserade, lite som att inte plocka upp hundbajs - hundbajset är helt naturligt men inget jag låter ligga så andra behöver ta del av bara för det.
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Håller med. Ingen ska behöva höra andra ha sex. Speciellt inte ens barn.
Håller med 11# Jag tycker ljud är lika illa som att se en bild, och jag skulle bli OERHÖRT illa till mods ifall mina föräldrar hade sex så jag hörde…
Nu bor ju inte jag hemma längre då jag är 21. Men jag skulle ändå tycka mina föräldrar var out of line ifall de skulle ha sex med en ny partner när jag var i huset. Det skulle bara skapa osämja.
#13 "Men jag skulle ändå tycka mina föräldrar var out of line ifall de skulle ha sex med en ny partner när jag var i huset."
Men om du aldrig lämnade huset, skulle de betyda att dina föräldrar aldrig skulle få ha sex? 
Men JAG är inte bara hemma ;) Och jag bor som tur väl inte hemma heller. Så frågan är akademisk. ;)
Har svårt att se att någon om är 19 ständigt är hemma. Och här finns det ju faktiskt en annan lägenhet att vara i.
#16 Innan jag flyttade hemifrån var jag hemma hela tiden, jag tycker inte om att gå ut och dricker inte. Dessutom var jag hemma i sjukdom. Så det finns ju, men precis som du säger så finns det ju i det här fallet en annan lägenhet att vara i.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#17 Jag förtår att en del är hemma av oliak orsaker. Och visst ka föräldrar ändå kunna ha sex. Men då får dom välja sina tillfällen och vara tysta. Annat anser jag vara respektlöst.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Bor man i lägenhet så….mina grannar vet att jag har sex, kan inte tro annat. MEn ja, jag skulle också bli hämmad om andra bodde vägg i vägg i ett hus. Därför borde ni kunna va hemma hos dig ibland TS ^_^
Att det hörs at tni har sex är ju inget farligt, det har nog 19åringne listat ut redan. Däremot kanske det inte måste vara skrik-sex- Men de tär ju ingen katastrof om ett stön slinker ut, eller tio, och om sängen knarrar lite ibland osv. :)
Inte såhär:
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Jag tycker det är lite respektlöst att låta det höras. Jag är 30 men skulle ändå bli upprörd om jag råkade höra nåt från föräldrarnas sovrum när jag är där! Jag antar att de känner lite samma så man är försiktig när vi/de är på besök osv.
Kanske musik i bakgrunden skulle kunna hjälpa? Eller så kanske ni kan försöka fundera ut hennes vanor och liksom jobba med dem. Sitter hon vid TVn kanske ni kan vara på övervåningen osv.
Jag tycker det låter konstigt om 19åringen alltid är hemma med sin pappa och dig. Även om hon inte dricker och går på krogen kan hon ju någon gång vara hos en kompis eller på skola/jobb/praktik/arbetsförmedling. Eller hos sin mamma? Det gäller att passa på att ha sex när barnen är iväg på något.
Mitt inlägg är rätt så OT men men.. Alltid när jag var hos min far när jag var 8-9 så tog han alltid med mig till sin flickvän, hon bodde i en liten 2:a och hade sin säng i vardagsrummet. När vi kom dit så parkerade min far mig vid datorn som var framför sängen medan han kröp ner i sängen med sin flickvän och försökte ha diskret sex med henne, fast jag hörde allt och att jag var i samma rum var bara äckligt. Varje gång dem sågs så hade dem sex under dagarna och våldsamt så man inte kunde sova på nätterna.
Jag sov alltid med min mamma i hennes dubbelsäng då jag var väldigt mörkrädd, varje gång hon tog med sig karlar hem så hade hon sex med dem, trotts att jag låg brevid..
Så när jag var liten ogillade jag starkt att det kom hem främmande killar eftersom att jag visste vad som skulle hända.
Så jag började helt enkelt att komma emellan dem och se till att störa så mycket som möjligt så att dem inte skulle ha just sex..
Jag blev helt enkelt rubbat störd av det
Det kan väl vara att hon kanske stör er för att hon inte helt enkelt vill höra er eller veta av något sånt.
Medarbetare på Pokémon Ifokus
22# Det där tycker jag är en väldigt bra teori faktiskt. Att dottern är hemma och stör för att det inte ska hända. Tror det ligger något i det.
Hemskt du har varit med om för övrigt. Jag hade fått värsta utbrotten om jag varit med om det som så liten. Usch!
#22 men det där går itne att jämföra med TS problem, alls :(
Själv har jag hört mian föräldrar ha sex (för man bor i samma hus och får acceptera att sex faktiskt är en naturlig sak, inget skamligt!) Men att låta barn, små barn dessutom SE och vara rpecis intill när man har sex är ganska vidrigt gjort. Men jag antar att det var så det gick till förr ute i stugorna också, då föräldrar fick 10 barn och bodde i stugor med ett enda rum. De barnen fick nog se ett och annat och Sverige har inte gått under för det…
Men ja, att göka INFÖR barn eller 19åringne är ju inget man ska göra. Teorin kanske stämmer, däremot.
Har läst tråden och känner att jag inte riktigt håller med de som säger att det är respektlöst att ha sex när 19åringen är hemma.. Varför skulle man inte kunna ha sex? Som många ävven säger, tyst och diskret, sätta på musik också.
De som säger att man inte ska ha sex när barn"tonåringar är hemma, när ska man sluta ha sex när barnen är hemma då? När de är nyfödda? 10-årsåldern? Om barnen/tonåringarna alltid är hemma på kvällarna, har man inte rätt till sitt sexliv då?
Jag tycker inte att det är någon stor grej om en tonåring skulle råka höra sina föräldrar/förälder med ny partner ha sex. De vet vad sex är själva och antagligen har det också. Sex är naturligt. Man behöver ju givetvis inte vara högljud. Sköta det diskret ser jags om en självklarhet men låta bli helt, hell no. Man ska inte sluta vara människa och hålla tillbaka sitt sexliv bara för att man har tonåringar.
25 är man tyst så ok. Men att tvinga någon annan höra är faktiskt respektlöst, kvittar att det är naturligt. Det är också något privat som man definitivt inte ska dela med barnen.
Håller med #26. Jag betraktar det som att kränka någons integritet.
#26 hur lyckas man tvinga någon att höra när man har sex? Skrev i mitt inlägg att man kan ju se till att vara tyst och diskret.
28 du skriver att du inte tycker det är en stor grej om det skulle råka höras. Råkar det höras blir personen som hör det påtvingad att lyssna och det ska inte behöva hända!
#29 jag ser stor skillnad på om man skulle råka höras fast man är tyst (en säng kan ju råka knarra och en kvävt stön kan ju råka höras också om någon går förbi dörren) och vara högljud. Ser inte likheten hur man blir tvingad till att höra då? Är det en tonåring som är vaken halva nätterna så kan ju denne sätta på musik eller något.
Oavsett om man har musik, eller hur tyst det än är så kan det höras. Och vissa kan ju tycka att det är riktigt äckligt eller obehagligt av att lyssna/veta. Vissa kan ju ta åt sig på ett dåligt sätt, eller på något vis må dåligt över det.
Jag vet att jag gjorde det ialla fall.
Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det riktigt..
#31 Så so du beskrev det så förstår nog de flesta att du tog illa vid dig, riktigt okänsligt av dina föräldrar att göra på det sättet i en ålder där du dessutom mins det med ett visst obehag. Men sex är fortfarande naturligt och att höra ett stön eller knarrande säng, är inte samma sak som att sitta i samma rum. Hell jag skulle inte vilja sitta i samma rum som _någon_ annan som har sex, om jag själv inte på något vis är involverad i det sexuellt. Det dina föräldrar gjorde mot dig var i mina ögon, inte riktigt friskt. En annan sak om du varit någon månad gammal, 1 år, då man ändå inte mins saker. Men nåväl, ska inte gå OT.
Det jag menar är att det kanske finns en anledning till varför dottern stör dem jämt.
Därför drog jag min story
Vem vet, kanske hon har varit med om något liknande, just därför hon stör.
Eller att hon kanske mår psykiskt dåligt av att veta att föräldrarna ligger i rummet brevid och gökar, och hon är helt ensam och kanske inte har någonstans att ta vägen.
Självklart ska man få ha sex i ett förhållande oavsett vad barnen är för ålder. Så det säger jag ingenting emot
Hon har ett helt hus och en hel värld. Tjejen rä 19. Pappans plan är kanske att få ut henne ur huset XD "nu är du gammal nog, nu vill jag leva mitt liv stumpan!" :D
jag är själv 21 och lita på mig.. hon klarar sig fint hon är ju 19 år hon har säkert haft sex hon vet nog vad det handlar om! Så slappna av med din man älska som lustfyllda djur, skrik det högsta du kan genom väggarna! Det är du värld efter att ha smygit runt så länge! ..Då har hon något roligt att berätta för sina kompisar dessutom.. asså styvmorsan gick helt crazy i förrgår, asså shit… XD
35 nej fy vad dåligt råd. Snacka om respektlöst!
#36 nää, jag tycker det inte var så dåligt, kanske tog i lite mycket men..
Jag har lösningen på ditt problem!
ge henne nycklarna till din lägenhet, säg att hon kan vara där så mycket som hon vill, ha tjej kvällar och sånt, då kan ni go totally bananas i hela hans villa! :P
problemet är löst ju! 
Jag ställer mig frågan hur man ska kunna ha ett normalt sexliv med ljud om man har tonårningar boendes hemma. Att lägga band på sig och vara tyst, behöva tänka…. under tiden man har sex i flera års tid? Nix pix funkar inte för mig och min man i alla fall. Här har vi sex! Policyn är om dörren till vårt sovrum är stängd så håll dig undan
.
Även "barnen" har två (mina, jag lever ihop med en ny man som inte har barn) har sex på egen hand eller med partners här hemma ibland och tro mig de hörs också.
Tycker det är en naturlig del av livet så jag stör mig inte när jag hör dem, drar igång musik, tv:n eller somnar om. Och de har nog aldrig stört sig på oss.
Är ganska öppna med och pratar med barnen om allt, de hade sagt ifrån om de stört sig.
varför kan ts' kille inte bara prata med dottern? alla är olika, vissa tycker det är okej, vissa tycker det är jobbigt.
ta upp det lite diskret, be om en romantisk ensamkväll med ts', se dotterns reaktion. och på något vis höra vad hon tycker, det bästa vore ju om man kunde fråga rakt ut, vilket kanske är svårt ibland iofs.