Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 5348 ggr
felice14
3

kan inte ha sex

Jag måste få råd NU

Jag heter felicia och är 14 år och oskuld. Fyller snart 15

Jag får inte in något alls därnere. Vad är fel? Jag har läst att mödomshinnan inte finns och att det inte täcker öppningen men det är STÄNGT på mig. Och det är inte för att jag inte är sexuellt upphetsad. TVÄRTOM. Jag kan vara kåt och onanera men det är OMÖJLIGT att få in det minsta av lillfingret och än mindre en tampong. Inte ens den minsta storleken med MYCKET GLIDMEDEL.

Det spelar ingen roll hur avslappnad jag är och att jag är ensam och tar det lugnt. Varför får jag inte in ett lillfinger eller tampong?

Säg inte att det kommer gå bättre med penis för det blir omöjligt. Mitt lillfinger är smalt och jag har provat många gånger då jag onanerat. Det tar stopp och trycker jag hårdare gör det ONT:

SNÄLLA SVARA!!

pyromanen
1

Har du fått mens än?  För då kommer ju mensen ut nånstans och då kan det inte vara stängd…

Har du testat titta med en spegel?

Slidkransen ("mödomshinnan") kan vara sån hos en del att det är väldigt trångt och den kan vara seg/kraftig så det inte alls liknar någon "hinna" typ gladpack!

JossanH
0

Jag vet faktiskt inte helt hur det ser ut när mödomshinnan är intakt men den sprack på mig första gången jag hade sex och det kändes förstås en del..

Sajtvärd på Iller.ifokus

felice14
0

Jag har haft mens i ett år så ja jag förstår att det måste ju vara öppet så den kan rinna ut men det är verkligen OMÖJLIGT att få in nåt även med glidmedel

felice14
0

#2 ok ska jag bara ta i och trycka med fingret då fast det gör ont? jag spräcker den ju hellre själv än att en kille med kanske jättegrov penis gör det

pyromanen
14

#3 När jag var i din ålder hade jag liknande funderingar som dig, det kändes omöjligt och jag tänkte att jag kanske inte var "normal" och att det alldrig skulle gå att ha sex. Kunde inte använda tampong och inte få in något finger utom kanske yttersta centimetern av lillfingret.

Men men, när jag var 18 och träffat min första pojkvän som jag sen var ihop med i 5 år och det efter några veckor var så att vi väldigt väldigt gärna villa båda två… Minns jag sa till honom att "dethär kommer inte att gå, det är en omöjlighet". Fast det trodde han inte på då Skrattande. Och han hade rätt.Glad

[WickedAlly]
0

Har du provat att stå upp med lätt böjda ben när du försöker föra in en tampong? Slidan går ju bakåt och jag har fortfarande, efter över 10 år, svårt att få en tampong om jag inte gör så. Vissa har mer vinklade än andra dessutom. Däremot har jag aldrig haft problem när det kommer till sex :) Att titta med en spegel tycker jag är en bra idé, då kan man "lära känna" sitt underliv bättre.

vallhund
1

En tripp till ungdomsmottagningen kanske?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

felice14
0

#7 Ok men hur gör dom där då? Kan man få bedövning tror du? För inte kan dom stoppa in typ några verktyg då inte fingret går in? Det lär göra svinont utan bedövning, för jag har verkligen försökt då jag är själv och avslappnad.

vallhund
0

Först av allt så får du prata med en barnmoska om dina funderinar o erfarenheter, samt vad du är rädd för.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[TheMiko]
0

Jag fick min mödomshinna spräckt på ungdomsmottagningen då jag hade istort sett samma problem som TS. Gjorde ont i någon sekund sen har det aldrig varit några problem. Tungan ute

ChristineL
5

Jag tycker också att du ska gå till ungdomsmottagningen och prata med dom om det. Sen så är det såhär, du är bara 14 och är faktiskt fortfarande ett barn, din kropp är inte färdig än och mycket händer de kommande åren. Jag kunde inte heller få in ett finger när jag var i din ålder, när jag var 16-17 använde jag tampong för första gången och det gjorde svinont, förlorade oskulden när jag var 18 och det gjorde också jätteont men killen var försiktig och jag överlevde med en mindre blödning :)

Sweelin
9

Det finns ingen "hinna" som täcker igen hålet, det heter numera slidkrans för dem som som har varit uppmärksamma.

Men dock så ser alla olika ut. Känner några som är väldigt trånga där nere och måste ha mycket förspel osv innan dom får in den.

Tycker du kan gå och prata med umo

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

[Murvel]
0

#10. Kan du utveckla det där?

Gur4m1
0

hade ingen mödomshinna att spräcka då jag hade sex första gången, så just dne biten är jag oerfaren med, men jag skulle nog kolla upp mig hos ungdomsmotagningen. Måst eju inte vara en koll på underlivet- men prata, de borde ha stor erfarenheter av sånt här :)

#13 om man gör en gynundersökning och någon stoppar in ett instrument eller för hårdhänt sticker in ett finger så…*den bilden fick jag* ^_^

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Devya]
3

#10 Det där lät ju mysko. Det är ju en myt om att det skulle finnas en "hinna". Det som kanske var problemet var att du var för tajt och behövdes snittas lite eller något liknande?

Gur4m1
1

"Hinnan" är ju slidkransen och den kan upplevas som en hudflik så det är ju inte märkligt alls abra för att vissa fått för sig att det är en bildligt talad- hinna :D Men att något spräcks för vissa första gången är ingen myt, däremot är det en myt att ALLA har det "problemet". Mödomshinnans betydelse är en myt.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

pyromanen
2

Hinnan /slidkransen som delvist täcker slidöppningen (mer eller mindre) när man är oskuld kan tydligen vara väldigt olika hos olika tjejer. Min var definitivt inte en "hinna" utan köttig och tjock, flera milimeter tjock, det var mer som att det var väldigt trångt längst ute helt enkelt. Det handlade inte om att "spricka" hinnan utan snarare om att utvidga öppningen och det tog många försök och flera veckor (kanske ett par månader) innan det var "klart" och slutade blöda och göra ont varje gång och istället blev skönt.

[TheMiko]
0

#15 Har ingen aning om vad de gjorde därnere så att säga, men hon sa att hon skar bort hindret så troligen har hon snittat kransen då.

oh-la
2

verkar fortfarande finnas många myter om mödomshinnor… länkar till RFSU som har en, i mina ögon, bra förklaring på det där med slidkransar och mödomshinnor.

http://www.rfsu.se/sv/Sex--relationer/Kropp-och-kon/Slidkransen/

TS, gå till en ungdomsmottagning och prata med en barnmorksa. det finns många orsaker till att det inte funkar, och ibland kan det faktiskt vara så att slidkransen är så tjock, eller formad på ett sådant sätt att det är svårt, ibland omöjligt att få in något i slidan. då kan man behöva göra ett litet ofarligt ingrepp. detta är ovanligt, men oavsett kan det vraa skönt att prata med någon som jobbar med sånt här och få veta att allt är okej :)

felice14
0

Men OM det är så att det är för trångt därnere så dom måste snitta, får man bedövning då???

Jag törs inte låta dom skära där annars. Aldrig. Jag har försökt och försökt att få in ett finger nu igen men det tar stopp och gör ont om jag trycker hårdare. Jag skulle nästan vilja bli sövd och att dom fixar det så det funkar sen bara

[TheMiko]
0

Jag fick någon slags bedövningssalva när de fixade det på mig. Visst kändes det men mest obehagligt.

pyromanen
9

#20 Är det så att du har nån kille och ni väldigt gärna vill ha sex nu? Om inte så vänta! du hinner växa därnere!  Om inte du är tokkär och verkligen längtar så vänta några år till!

Tycker rådet o att prata med UM är jättebra. Då kan dom titta på dig och du får korrekt svar. I en tråd såhär svarar alla så bra de kan förstås men utifrån sina egna erfarenheter. ingen vet ju hur är skapat egentligen och då kommer du säkert fortsätta oroa dig ändda tills du varit på UM.Glad

ru4real
0

Tycker nog också att du bör vänta. Men om du nu inte verkligen kan så gå till ungdomsmottagningen där du bor eller liknande, det kanske är pinsamt men den personen du träffar där har säkerligen haft tjejer där med liknande frågor tidigare och kan ge dig superhjälp.

Och nej, har svårt att tänka mig att de gör ngt sorts ingrepp utan bedövning, om du inte begär det.

MsSofieG
0

Ungdoms mottagningen är svaret helt enkelt dom kommer att prata med dig och lösa dina problem på det bästa möjliga voset. Dom kommer kunna svara på alla dina frågor och frågar dig mycket också. Så ring dom och boka en tid så ska du se att det löser sig :)

Marwa
0

Jag tror nog gå ditt det ska hjälpa dig med det!

LisaLisa
0

Oj, kan man vara så trång :)

Jag började onanera när jag var 12 och har aldrig haft "problem". Sen har jag iofs alltid haft koll och varit nyfiken.

Men kolla med UM! De löser det mesta. Lycka till!

Denna kommentar har tagits bort.
[Loca Diaz]
0

Jag kunde inte använda tampong (ens mini) för än jag förlora oskulden :) Trycker du in fingret i "fel riktning" kanske? Fast med glidmedel brukar det glida åt rätt håll ändå