Relationer iFokus

Relationer

Etikett: förhållande
Läst 8982 ggr
[Rozova]
0

Vad betyder hans beteende egentligen?

Min pojkvän lovade mig idag att han skulle ringa och föreslå att träffas. Han lovade mig att vi skulle laga mat, se en bra film och ta det lungt. Han lovade detta eftersom han fick mig på ett crappy mood idag genom att han idag verkade avsky mig och därför blev jag så oerhört ledsen. Han skulle ringa kl 3. Nu är kl snart 8 och han har även stängt av sig mobiltelefon. Detta är ett typiskt beteende som han ofta har emot mig och det är alltså inte första gången det händer.

Jag har en stark magkänsla att han istället är med sina vänner/eller festar. Och med det stänger av sin mobiltelefon och för att dagen efter hitta på en bra ursäkt.

Jag vet inte hur länge jag orkar detta längre! Någon som kan tänkas ha en liten hint om vad han håller på med? Vad detta betyder? Varit i liknande situation?

JustMySelf
2

Prata med honom ordentligt när ni träffas nästa gång, fråga varför han beter sig som han gör, bryter löften och behandlar dig allmänt dåligt. Och sedan får du själv bestämma om du vill vara med en kille som ljuger för dig Obestämd Låt honom inte byta samtalsämne eller komma med undanflykter, ni måste prata ordentligt om det!

m4rkus93
0

håller med #1 efter som jag är kille och har umgåts mycket med killar och pratat mycket med dom så vet jag ofta nog hur det ligger till och tycker att ni borde prata om det här och att han har en bra ursäkt…

[Rozova]
0

Har pratat med honom flera gånger, det lönar sig aldrig ändå och hans beteende fortsätter hela tiden. Rynkar på näsan

EmelieGustavsson
7

är det verkligen värt det då? :/

Gur4m1
1

Varit i liknande relationer, är inte det längre :) Män/kvinnor som lovar stort men håller tunnt är inget att ha, om det är ett gneomgående mönster. Man får göra misstag, man får bryta löften ibland, men han verkar ju ha det i system att när ni är isär så kna han fullständigt skita i dig och när ni är i kontakt lovar han vad som helst för att få dig glad.

Sådant beteende orkar man inte med i längden.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Karmatarerskanise
3

Eftersom han fortsätter med beteendet verkar han inte vara värd dig. Man ska kunna lita på sin partner.

Carrolinline
1

Håller med de andra här. Killen är inte värd dig! Han är tydligen inte redo för ett förhållande..

mikkan01
3

Brukar vara ett typiskt beteende av folk som tröttnat på sin partner. Varit där själv.

~mikkan

[Rozova]
0

Men kan man inte på något sätt fixa detta då? Han har redan gnagt sig in i mitt liv och är den stor del av den. Jag älskar honom. Tänk om det är en logisk förklaring bakom?

mikkan01
0

Försök att prata med honom, det behövs ju verkligen? För både hans och din del. Säg att det är viktigt för dig. 
Allt går inte att fixa men det vet man inte försän man försökt en gång minst Glad

~mikkan

Karmatarerskanise
5

Den logiska förklaringen är att han inte respekterar och bryr sig om dig. Hade han gjort det hade han inte lovat saker han inte håller och han hade inte stängt telen och gått och festat. Det finns inga ursäkter för sådant, speciellt inte upprepade gånger. Jag tror du griper efter halmstrån, vilket är förståeligt.

oh-la
1

#9, man kan inte fixa folk. den andra man kan ändra på är sig själv, och det funkar ju bra om det bara handlar om vardagskompromisser i vanliga relationer. men din kille är arrogant, nonchalant och behandlar dig skitilla! du säger ju själv att det inte funkar att prata med honom, så hur ska du få honom att förstå att hans beteende gör dig illa? elstötar?

nej, det du kan göra är att ställa honom mot väggen och be honom reda ut hur f*n han vill ha det egentligen. han kan inte bara ta och ta och ta. och kan han inte börja ge lite och sluta beté sig som en skit, då finns det inget att bygga på.

mikkan01
0

Grejen är ju den att det kan ligga något bakom det hela, han kanske mår dåligt och inte vågar prata med dig om det. Många som vill "prata" med sin partner börjar oftast bråka och det slutar ännu värre än vad det var från början. Prata och försök var förstående om han behöver det. Är det något annat som ligger bakom så kanske det är bättre om ni går skilda vägar. 

Det kommer aldrig sluta gnaga i dig, varför han ljög för dig o.s.v. om du inte pratar med honom om det.

~mikkan

[Rozova]
0

Han är en sån typisk man som inte gillar kofrentationer eller seriösa snack. Inte bara med mig utan allmänt. Hur ska jag kunna få honom att öppna sig och berätta som det är? Om det är så att han är otrogen, varför stanna kvar hos mig då? Varför inte gå till den nya kvinnan? Vad är poängen med att stanna kvar hos mig och ljuga?

Skulle ni acceptera om eran tjej/kille träffade er några få dagar i veckan om det är så att det beror på mycket jobb? Om ni, som mig, hade haft den känslan i magen att han ljuger? Kan det räknas som en vardagskompromiss? Han hör inte av sig så mycket men antar att alla män inte gör det egentligen.

Hur ska jag egentligen kunna veta om han är otrogen/allmänt trött på mig eller om det är som han säger att han har mycket jobb? Jag vet säkert att han prioriterar att spendera sin lediga tid på gymmet och är det helg så prioriterar han fest, iallafall lördag kväll, som idag.

Det jag menar är att jag inte vill kasta bort något som kan bli bra. Om jag inte får fram ett seriöst snack med honom. Tänk så överreagerar jag?

m4rkus93
0

jag är man… eller pojk eller ja hemafridit säger mina kompisar då jag har en killes kropp men tänker aggerar och i personligheten är mer som en tjej och jag ofta kan va men i tjejsnack ^^ och jag hör då av mig… jag och min tjej har vart ihop i 1 år 4 månader och 16 dagar jag ringer henne minst 1 gång om dagen och smsar varje dag :)

m4rkus93
1

och du ska aldrig behöva "forma" en partner till bra… när du träffar dom ska dom redan va det och är dom inte det är det antingen fl eller så har dom inte växt klart än och därför inte redo för ett förhållande

oh-la
5

alltså, en vardagskompromiss är inte att du ska acceptera att bli överkörd. en vardagskompromiss kan ju innebära att min sambo gärna vill spela lite dataspel på kvällarna, och jag vill ha en stund ihop. vi möts på mitten så min sambo får spela en stund, och jag har egentid en stund och tar hand om mina djur, läser en bok, eller spelar lite tv-spel själv. han spelar kanske inte så länge som han vill, och jag kanske inte får hela den tiden tillsammans som jag önskar, men båda är ganska nöjda med dealen. båda ger och tar lika mycket.

det din kille håller på med är ingen vardagskompromiss. han skiter ju i dig och gör allt han kan för att du inte ska störa honom, som att stänga av telefonen, berättar inte vart han är, och håller inte vad han lovar. och innan det beter han sig så illa att du blir ledsen över det. om han är sånhär nu, vad tror du ska ändras? tror du att han ska vakna upp en dag ock bara inse spontant att "shit, jag tror jag måste ändra på mig eftersom jag beter mig illa mot min flickvän!!" not gonna happen girl!

du kan inte tvinga honom att berätta vad det är om han inte vill, men du kan ta ett nytt snack med honom och sätta hårt mot hårt. jag är normalt sett med för dialog, men din kille beter sig så illa mot dig att du får säga till honom att antingen berättar han vad det är, eller så är det över.

hade min sambo gjort som dig kille gör nu kan jag säga att din "överreaktion" hade varit en sval sommarbris mot hur min behandling av honom hade varit. jag hade varit så förbannad och bett honom skärpa sig eller dra! sluta grubbla, take action!

Sarah
3

Skaffa en kille som är snäll och som vill vara med dig istället.

[Loca Diaz]
0

Min kille är också en fjant som inte vågar ta konfrontationer och diskussioner eller "bråk" (som faktiskt behövs ibland). Han vågar inte öppna upp sig eller ha "deep talk". Jag snackar han lyssnar tyst och KANSKE håller det. Men oftast inte ;P nu beteer han sig inte som din kille dock :) men om annat alltså Ibland kan han verka less/trött på mig (även om vi inte umgås jämt) - jag frågar han rakt ut för annars får man aldrig veta ;) och då säger han att han är irriterad kanske. Men det går över, en liten svacka liksom. Jag skulle fråga han rakt ut vad det är an håller på med. Prioriterar han jämt bort dig så varför ska du stanna? Skulle min kille gjort så någon gång skull jag behandla han på samma vis för att testa och se vad han säger. Stäng av mobilen och skit i att svara. Hjälper kanske :) min kille brukar kunna åka iväg utan att säga hej då eller vart han ska eller hur länge han blir borta. FLERA GÅNGER. Gjorde samma sak EN gång. Han reagerade ;) Förr när jag och sambon inte varit tillsammans så länge som nu våga jag inte säga så mkt, fråga lite lätt kanske och försökte ta det på ett vuxet lugnt sätt eller bara var tyst. Fick sällan en förändring eller ens en reaktion eller svar mer än "mm". Nu kan jag höja rösten och verkligen säga till på skarpen för annars reagerar han inte! Han svarar inte ens mig. Jag är raka motsatsen liksom - lite mer temperament så jag blir frustrerad! #17 haha skön brud :)

Bestillmyheart
0

Händer det gång på gång så är det såklart du inte ska acceptera det! En sak om det händer någon gång att han glömmer av tiden, men ändå ska det inte gå så lång tid som 5 h innan han hör av sig!

Har själv lite svårt att komma ihåg tiden om jag är ute med kompisar, även om jag lovat att höra av mig till sambon. Vill liksom inte behöva ställa alarm för att komma ihåg, men när det händer att jag går över tiden rör det sig oftast endast om någon h och jag är ändå nåbar på telefonen. Men vi har jobbat på det, jag har blivit bättre på att höra av mig och han har blivit bättre på att acceptera att jag faktiskt glömmer av tiden ibland. Vi båda kom in i förhållandet med en del jobbigt i bakgrunden, varpå det var en himla massa bråk och anklagelser till en början - det var sättet vi lärt oss att kommunicera på. Hur som vill vi båda vara kvar i relationen och allt mer och mer har vi lärt oss lita på varandra och istället säga "jag har en dålig dag idag, jag vet inte varför" istället för att bara bli sur.

Så vill din kille verkligen vara kvar i förhållandet så måste han vara beredd att jobba lite med sig själv också. Han kan inte gång på gång skita i att höra av sig till dig, be om förlåtelse, sedan gång på gång göra om samma misstag och tro att allting ska bli bra. Speciellt borde han vara väldigt mån att höra av sig till dig om han redan vet att du mår dåligt på grund av något han gjort - om han nu mådde dåligt själv den dagen borde han inte lovat att träffa dig. Du kanske inte kan kräva att han ska öppna upp sig till dig och prata om varför han t.ex. mår dåligt (om nu det är orsaken till hans beteende), men du kan verkligen kräva att han slutar lova saker han inte kan hålla och att han berättar varför han stänger av mobilen fastän han VET att ni ska träffas. Du ska inte behöva stå ut med "indragna möten" gång på gång och du förtjänar verkligen en förklaring till hans beteende. Dock när du pratar om detta med honom - försök centrera dig på vad du känner ang. detta och inte anklaga honom för att han gör "fel" - t.ex. det känns jobbigt för mig att behöva vänta på att du ska höra av dig till mig och att du lovar saker du sedan inte håller, men försök att inte säga saker som att "det är ALLTID så här".

Som andra sagt kanske han inte är redo för förhållande. Ni bor inte ens tillsammans, han har flera dagar för sig själv/kompisar/annat och det borde ligga i hans intresse att träffa dig, speciellt om det bara rör sig om 2-3 ggr i veckan. Hade ett tidigare förhållande där mitt ex också var väldigt konflikträdd och ofta prioriterade annat före mig, så ju mer jag "krävde av honom" att få veta vad han gjorde, desto mer ljög han om saken, desto mindre kunde jag lita på honom etc. Var inte själv redo att göra slut för jag älskade honom, men tillslut blev det för mycket "krav" för honom och han gjorde slut. Något jag är väldigt glad för nu! Det är svårt att göra slut om man har känslor för en, men det är inte hälsosamt att stanna i ett förhållande där man känner sig negligerad.