Att ha bra sex.
Nu har jag ännu en fråga som jag känner att jag behöver svar på.
Min sambo och jag när vi har SEX så har vi det för kort enligt mig. Han kommer på 10 minuter och så känner jag mig helt otillfredställd.
Hur ska man göra för att få honom att kunna hålla ut längre och hur ska jag göra för att till det själv. Har aldrig lyckats med det och är idag 30. Jag känner mig blåst på konfekten.
Eller så är jag ingen lyckligt lottad person som ska få ta del av det andra verkar njuta av. =(
Alla tips till mig och min sambo (får väl se om han fortsätter vara min sambo)

Bara en liten fråga, varför heter du anna-johansson86 om du är 30?
Carpe Diem
Ja du bra fråga. haha. Det var det som dök upp den dagen jag skapade min mail. För ett bra tag sen. Så jag tog det bara för att det var det första som dök upp.
Stör det dig eller?

vad sägs om förspel?? ett långt mysigt förspel kan vara precis det du behöver, kanske köra med tända ljus och fina underkläder? till vardags kanske en vibrator kan hjälpa till? är det sexuellt otillfredställd du känner dig? eller har du inte fått orgasm så det är därför? för själva sexakten, in och ut, tar inte lång tid här hemma heller, det är nog kanske 10 minuter eller nått. men med tex oralsex, vibrator, kyssar o smek, så håller vi på med sex i säkert en timme, ibland flera timmar beroende på humör! om allt de där händer på 10 minuter så skulle jag känna mig snuvad på konfekten faktiskt! lite väl kort om man inte är sugen på en snabbis=)
Qui dormit, non peccat

#2 Det var en fråga, och du besvarade den!
Tack!! 
Carpe Diem
Hur är hans kondition? Tränar han något? Tränar han ofta? Jag är övertygad om att god fysik och kondition är nyckeln till super-sex. Jag hade samma problem i min ungdom, men jag blev mer tålig och kunde tillfredsställa min fru, och hon har inte klagat sedan dess :P
Låt mig komma med ett bra svar! mitt ex hade samma problem. en gång tog jag tid när jag sög av honom: 28 sekunder!
Hur som helst, vi smörjde in hans penis med xylocain (från apoteket, är egentligen lokalbedövningför småsår). Det hjälper jättebra! Fick tipset via en ungdomsmottagning och det funkar superb! Det gör att man känner, men bara lite mindre, vilket gör att man kan ha sex mycket längre =) Det räddade nog vårt sexliv
Xylocain används dock till en himla massa saker. En nära vän till mig har könsherpes, o har stående recept på detta mot det. Hon har den på 10%. aj aj aj, säger jag bara…
håller med #3, förspel!
Min exman är som Ugglas låt. fyra sekunder. Undrar ibland hur vi kunnat få två barn ihop.
Förspel är viktigt. Han var bara pang på.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Mmm.. Försepel är en stor del av sexet! Själva sex- in och ut- är nog inte specielt lång tid ändå.
#6 Hihi, kunde inte låta bli att skatta lite åt att du tog tid:P
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Jag vet att det kan vara svårt innan man lärt sig, men det är ju mkt skönare för mannen också om man kan älska länge när man känner för det, om man ser på sexet mer än som att knulla tycker jag alla män borde försöka träna på att hålla sig - att träna fysiskt är bra, men även knipövningar med bäckenbottenmuskulaturen - om man inte orkar hemma så kan man ju gå på ashtanga yoga, där tränar man de där musklerna - bra såna muskler ger dessutom mkt skönare orgasm för mannen. Om man vill hålla det för sig själv kan man ju bara säga till folk att man gillar yoga.
När jag ändå är igång måste jag också slå ett slag för vardagen - en skön vardag bygger upp djupare sköna känslor, mer förankrade… är vardagen bra så älskar man skönast (tycker jag)
Och Kvinnor - om ni vill hjälpa era män/er så gå rakt på sak men på ett sjysst sätt, sånt här kan vara känsligt för en del män - ge stöd och ta reda på alla övningar som finns istället, och få in i skallen att det kommer att göra det så mkt skönare för båda!

#12 oj vad du tar i då med det sista! för det första så finns det inte så mycket en kvinna kan göra, förutom att använda sånt där medel/spray som gör snoppen mindre känslig, och så finns den där punkten som man kan trycka på, men den fungerar bara till en viss gräns. resten är faktiskt upp till mannen, det är han som ska träna muskulaturen, det kan inte hans tjej, fru, kille göra åt honom. och det är ju ingen här som har skrattat åt det eller förlöjligat problemet med att ens kille kommer för fort. det är inte kul för någon.
i det stora hela så verkar tjejerna här förespråka längre förspel, något som karlar glömmer bort ibland, men som gör hela sexakten så mycket bättre. för om de var bara in o ut här hemma så hade de nog aldrig blivit sex iaf!
till sist, har inte alla, både män o Kvinnor och de mittemellan ansvar för sin egen sexualitet?? alla tar olika lång tid på sig att bli upphetsade, är man en "trögstartad" kvinna så funkar det inte bara med in och ut o sen färdigt för då har man hunnit halvvägs. samma med en man, som är trögstarad, det finns sånna oxå.
Qui dormit, non peccat

Men, sånt sätter ju massor av press på killen. Kan du inte ge honom oralsex innan och sen myser ni tills han blir hård igen. Då borde han kunna hålla på längre. Eller att han ger dig innan så du inte blir så ledsen om det går fort öfr honom.
Tycker det låter som TS har lite skev bild av verkligheten. Det är många Kvinnor som inte kan komma överhuvudtaget av det klassiska in och ut- sexet. Är det viktigt med orgasmen så varför inte se till att fixa den med fingrar och tunga som är utmärkta instrument för ändamålet?
Finns också bra hjälpmedel i form av vibrerande penisringar som inte är så tokiga.
Jag blir lite lessen när jag läser hur vissa Kvinnor kräver nån slags sexrobot, och uppfyller man inte kraven så är det bara att byta ut partnern.
Kan själv endast komma av att klitoris stimuleras.
Det tog en lång stund innan jag kom för första gången. Jag tror jag var tillsammans med min nuvarande pojkvän i ett år innan det för första gången gick för mig (med hjälp av en rabbit, MYCKET förspel och lite tålamod att vi inte ska ge upp). Tror dock nästan att min kille var lyckligare än mig efteråt. 😃
Jag njuter själv inte alls av sex om vi inte har förspel först. Annars blir det mest att njutningen kommer när det är över. Det är ju så med de allra flesta tjejer (vad jag vet) att det ibland tar ett tag för vår kropp att fatta vinken, men sen så håller vi oss heta länge.
Påminner om att tråden är från 2008.
#16 Vad menar du med att det tar ett tag för vår kropp att fatta vinken?
Håller med nr 15 angående detta. "Vanligt sex" typ missionären ger inte mig några jätteorgasmer. Det krävs en del handlag och oralsex för det, eller leksaker 😉.
#17 att det oftast (enligt min åsikt) tar en liten stund för tjejer att få orgasm. Att det inte bara är pang på, jag är kåt-vi har sex-jag kommer. Har man inte hittat sina speciella punkter får man helt enkelt ha lite tålamod.
Att ha bra sex handlar i grunden om att känna sig själv och veta vad som funkar för just mig. Det finns tyvärr inget magiskt koncept utan alla är vi olika. Vissa Kvinnor behöver mycket förspel och kan inte få orgasm genom endast penetrering och då får man se till att ens partner vet detta så man kan anpassa sexet efter det.
Själv behöver jag inte så mycket förspel om saker och ting görs rätt 😉. Men det innebär inte att jag inte uppskattar långa förspel. Men ibland vill man ju bara ta en snabbis. Jag har heller inga problem med att få orgasm genom penetrering men även där så gäller det att hitta rätt teknik så för det mesta är lättare att få lite hjälp på vägen genom smekningar.
Sedan så kan det vara värt att påpeka att sexet inte behöver ta slut bara för att han har kommit. Har du inte fått det du vil lha så får han ju fortsätta att smeka och ha sig tills du är nöjd. Efter en stund kanske han är redo igen…
Av min erfarnehet spelar olika saker in…
som #5 är inne på- Kondisen. A och O förlånga sexmarathon är att han har kondisen för det.
1. Be honom att träna på stopmetoden. Nu är han ingen 4 sekunderskille- utan ni verka rkunna ha aktivts sex i flera minuter- dvs han känner nog att "tja nu är nog hon tillfredställd. nu kör jag!". Lat eller vet bara inte bättre.
Stoppmetoden ärnågot han kan lära sig när han runkar eller när ni har oralsex, eller riktigt sex men är kanske svårt i början. Finns att läsa om metoden på nätet om du är nyfiken, googla på det.
2. MEdel etc på snoppen, hm..Jag skulle inte ställa upp på sådant, lät smärtsamt :( och sabbar allt som heter spontant sex…
3. Onanera. Kan du inte sjjälv ge dig en orgams så är det nog ännu svårare för en annan att ge det. Men jag missförstod dig kanske. Du kanske är hur bra som helst på att ge dig själv orgasmer men i så fall- visa honom. !0 minuter med aktivt knu**ande är helt okej… Men inte om han förväntar sig att ge dig orgasm varje gång :(
Kräv förspel. Förläng sexakten på det viset men också att du blir "uppvärmd" och lättare kan få den där orgasmen tillsammans/någon gång. Förspel har du fått exempel på. Smek, onanera tillsammans, massage, mys, oralsex… du vet som första gången man hånglade när man var tonåring och man ligger och torrjuckar i timmar…
hur ofta gör man sånt som par som varit sexuellt aktiv en längre tid? Blir ofta "pang på, hejdå!".
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
När jag läser olika svar i tråden så tänker jag att oj vad många som försöker generalisera och oj vad olika det tydligen kan vara. Man kommer inte utanom att det finns stora skillnader mellan individer och man behöver lära känna dels sig själv dels varandra för att veta vad "bra sex" innebär.
Ts (för 5 år sedan) verkar som jag uppfattar det vara inne på ett blindspår - om hon alldrig upplevt orgasm ens med sig själ och tror nånting magiskt kommer hända bara killen orkar mer än 10 min. Om man inte ens själv vet vad som ska till då kan man ju inte kommunicera det till sin partner heller. Tänker att då är det dags att börja om helt från början och gå på upptäcksfärd och lära känna sin kropp, känna efter vad om är skönt.
Vet inte om det är ngn kille som svarat och jag kan ju bara tala för mig själv. Men i ett tidigare förhållande kunde jag bara "hålla" mig typ fem el tio minuter. Oftast berodde det på stress över att vi hade sex så sällan (bl a) och andra saker.
Att ta det lugnt, att ha långa förspel, att turas om att njuta och liknande kan nog funka. Många killar har prestationsångest och det kan resultera i att man inte klarar av mer. Eller medicinska orsaker, men det tror jag inte.
Men det är nog mycket en trygghetsfråga, att man kan prata om sitt sexliv. Och det går i perioder, gjorde iaf för mig. Är jag nervös så blir det bara skit av allt… Lite vin kanske funkar (inte för mycket).
Jag har också svårt för att slappna av nog och komma (kan inte komma själv blir inte kåt av det…) och jag behöver mer tid. Men mitt ex hade också samma problem med uthållningen. Ibland kunde vi ha sex i 20 min (eller 40) men oftast bara 5-10 min utan förspelet inräknat. Har vi ett super långt förspel kommer han fortare.
Gör det till en lek och byt ställning oftare så får han lite andrum och tid att lugna ner sig. Han kan väl avbryta när han håller på att komma och slicka eller smeka dig istället, alternativt ha en leksak och använda på dig tills han känner att han har kontrollen igen. Men visst är det ju även ditt ansvar att se till att du njuter och om du inte sköter dina egna behov så kan du knappast klaga. De som är ganska passiva är rätt tråkiga att ha sex med och då vill man ju ha det överstökat själv rätt fort med. De som däremot inte är rädda för att röra sig själv eller säga vad de vill är väldigt roliga istället och då blir jag iaf mer sporrad att hålla på längre. Om du inte redan gör det så kör knipövningar för det hjälper till att underlätta för dig att få orgasmer och dessutom blir det trevligare för killen då han kan lägga mindre fokus på att hålla den uppe, vilket faktiskt underlättar maraton sex. Tråkigt nog är det få Kvinnor som förstår detta, men de som sköter dem är betydligt trevligare att ha sex med.
25# är lite inne på ditt spår med knipövningar. Är själv tjej och utan knipövningar skulle sexet bli tråkigt. Tycker i alla fall jag. Dessutom är det ju fruktansvärt tändande att se att killen tycker det är skönt för ngt du gör också… så det blir ytterligare en sporre.
Men håller även med många av de övriga. Om du inte kan komma själv så tror jag nästan inte du kan förvänta dig att komma med partner. Du måste utforska dig själv först…
Även med kniplövningar så är ju kvinnan begränsad precis som männen gällande storlek etc- så det känns tråkigt att lägga över det ansvaret "bli tightare din slappfitta";) på kvinnan även om vi kan påverka det bra mer än män kan påverka sin storlek (or lack of it!).
Är man liten där nere som man, så förstår jag absolut värdet av ett tight underliv. :O'
Knipövningar är ändock ett himla bra tips, om inteför bättre sexlivså för att förhindra smärta och besvärlgheter i framtiden. Nu kniper vi Kvinnor omedvetet vårt underliv när vi rör på oss, men det är bra att medvetet öva några gånger om dagen. Men ja..TS, börja utforska dig själv och hitta till din orgasm/orgasmer- vi Kvinnor kan få orgasmer på många olika sätt och oss Kvinnor emellan är upplevelsen/och vägen dit av stor variation.
En del tjejer kan bara komma med oralsex, andra kommer hur lätt som helst med penetrerande sex, andra vill ha både g-punkt och klitoris stimulerade samtidigt…och ofta läser jag (och måste instämma) att orgasmen hänger ihop med vad som sker i skallen under sexet. Närvaron, är av stor vikt. Stress och självmedvetna funderingar kan totalsabba allt. Ligger man under killen och tänke rpå vad man ska laga till middag eller när ungarna ska hämtas på dagis så vågar jag påstå att orgamen åkt på semester och inte planerar på att hälsa på den här gången heller :(
27# Fast jag menar absolut inte det som om man ska göra knipövningar baraför att man är slapp… Utan mer för att det höjer känslan för man och kvinna…
Dessutom menade jag oavsätt hur stor/liten kvinnan/mannen är där nere… det blir skönare oavsätt är min erfarenhet.
Som man kan jag säga att det märks rätt tydligt om en kvinna sköter sina knipövningar. Blir en helt annan upplevelse och de Kvinnor som gör det brukar ha betydligt intensivare orgasmer om man tittar på hennes kropp vid det ögonblicket, så rekommenderas. Tyvärr är det många som tar det fel och känner sig anklagade för de inte gör dem så jag säger aldrig åt någon att göra dem (längre, lärde mig efter första gången), men tänker ändå tipsa om det då det har många andra fördelar med ökad ålder.
Orgasmer som sådana är ju väldigt individuellt och vissa kräver penetration, andra räcker stimulans på k-punkt och sedan finns det de som får bäst orgasmer av analsex. För att veta måste ju kvinnan själv testa och även prova med partner vilket som är absolut bäst för henne. Fontänorgasmer är ju väldigt upphetsande att framkalla på en kvinna men få som vågar tillåta sig själv till det.
#29 en dle är tightare även av naturen :) Så nu måste jag fråga: Brukar du alltid fråga dme du älskar med ;)Om de möjligen pysslar med knipövningar? Eller antar du bara att de gör knipövningar för att de är trånga och kan knipa? :) Om man inte gör knipövningar så riskerar kvinnan att få framfall, allt som tiden lider och det verkar vara otroligt smärtsamt. Själv kniper jagosm bara attan och anser mig "sköta mitt knipande" men har ändå hört mig jämföras med andra, som inte pysslar med sådant, så att säga, och de har blivit upplevda som "trängre" där nere. (ja jag och mina sexpartners roar oss med sådana jämförelser ibland).
Fontänorgasmer är nog rätt intensivt men också en såndär sak som kräver otroligt starka bäckenmuskler och alla verkar inte vara byggda för det (Alla kn nog få känslan men just det där att spurta ut vätskamenar jag). Det är ju en helt egen vätska men Kvinnor kan uppleva det som känslan av att kissa(?) och en del tror nog att det ÄR kiss och det känns pinsamt och äckligt. "få som vågar tillåta sig själv till det".- Precis.ATt släppa allt och bara…följa med.
Lycka till TS!
Vill bara inflika att fontänorgasmer inte är synonymt med "den sköna känslan". En del känner mindre av en fontänorgasm än av en g punktsorgasm.
Genomsnittstiden för samlag i sverige är 7 minuter.
Att få orgasm på 10 min är inga problem för mig, jag känner min kropp och det gör numera även min sambo. Sen förstår jag om inte det är möjligt för alla. Men för att få orgasm så gäller det att både känna sin kropp själv och att sedan föra detta vidare till sin partner så även den kan lära känna din kropp.
Vad är det som händer under dessa 10 min och vad är det som du skulle vilja hända som ni inte hinner med? Eller vad är det som händer som du vill ska hända under längre tid?
Medarbetare på westernridning.ifokus
#30 Jag har en tendens att fråga ja :P Sällan rakt ut men med lite lirkande så brukar de säga hur de gör eller inte. Jag har inte haft fel med de sista men det är inte alltid just tightheten som gör det, utan det är mer deras styrka som gör det. Vissa kan vara väldigt trånga men det märks knappt att de försöker knipa och det finns de som känns som nått ska gå sönder om de kniper hårdare men inte är som ventilgummin. Därför märks det och känns oftast en skillnad när de får orgasm, för de som kniper får kraftfullare spasmer eller hur man ska säga =S
Och det är ungefär nu många Kvinnor känner sig påhoppade och blir vilda över hur man kan säga så. Antar det är synonymt med killars storleksfråga, fast det går utmärkt för de flesta att diskutera ;)
Tip of the day är, sköt dina knipövningar, oavsett det är för att få förhöjd njutning, slippa framfall eller inkontinens i din framtid. Men nu tycker jag vi släpper det för nån kommer förr eller senare att bli sårad över detta på ett eller annat sätt.
#33 ja jag är tjej så jag vet ju inte hur det känns för er killar, men vet att tjejer är olika där nere precis som killar :) -Så de tär spklart ett känsligt ämne, men ja, man kan ju som sagt påverka det- till en gräns även där. En del kankse knipövar men är "bra på det" från början? :)
Jag tycker själv att det är lite obehagligt att "knipa åt" runt killen, det påverkar inte alls min förmåga att "komma" :( Däremot när man kommer, kan jag tänka mig att det måste kännas en skillnad som du beskriver, men då kniper man ju pga kramper, mer än medvetet.
Jo låt oss lämna ämnet :> Även om det är intressant.
För Kvinnor ligger mycket i skallen (även för män antar jag). Sen behöver iallafall jag olika tid för olika orgasmer- men det hjälper helt klart att mannen vet vad han gör och det vet han oftast av erfarenhet (och det har turen att stämma med en själv) eller för att man visar/berättar hur det ska göras (absolut enklaste sättet).
Det är även möjligt att få orgasmer av att göra knipövningar! (helt utan fingrar, snoppar, leksaker eller annat). Då blir man dessutom mer motiverad att göra sina övningar ☺️
#35 Lyckost dom som lyckas med det 😂
#35 jo sånt har man ju hört talas om :>
😃
Jag kan det. Så här knips det inte offentligt 😞.