Relationer iFokus

Relationer

Etikett: off-topic
Läst 3223 ggr
thilda-
25

TILL DIG SOM TÄNKT SKAFFA KARL!

TILL DIG SOM TÄNKT SKAFFA KARL!!

Information från Svenska Brukskarlsklubben
Ursprung: Den tama mannen har funnits som sällskap och bruksman till Kvinnor så långt tillbaks i tiden som vi kan minnas. Användningsområdena har givetvis växlat, allt från jakt och jordbruk till dagens rena sällskaps- och avelskarlar.

… … När du bestämt dig för att skaffa karl vill vi ge dig lite tips och råd för att förenkla din vardag med mannen.
Det första du behöver tänka på är om du verkligen har tid med en karl. En karl är ingenting man lättvindligt kan lämna bort till vänner och bekanta. Ännu finns inga godkända pensionat i Sverige. Lyckligtvis är karlar idag accepterade i de flesta offentliga miljöer. Det är dock ej tillrådigt att ta med karlar överallt. Exempelvis boutiquer brukar framkalla nervositet och i vissa fall aggressioner. Det är inte ovanligt att man ser oroliga och gnällande karlar väntandes vid kassan.
Även om du anser dig ha tid över till både en och två och kanske tre karlar vill vi inte rekommendera mer än en. Ofta visar de oro och till och med svartsjuka om "matte" bryr sig för mycket om andra karlar!

Kostnader: Det är givetvis något som man bör tänka på innan man skaffar karl. Att ha karl är inte billigt. En karl äter mycket och behöver kläder, bil mm. En duktig arbetskarl kan ofta själv tjäna ihop till sitt uppehälle. Har man en skicklig jägarkarl kan han bidra till hushållet med bland annat älgkött. På höstarna kan man till och med se hur karlar beger sig ut i flock för att jaga älg. Se till så att just din karl har tillstånd, dvs. licens, för detta annars bör man inte låta dem löpa omkring hur som helst i skog och mark. Om din karl saknar det rätta intresset för jakt kan du kanske istället träna honom till att bli en skicklig bär- och svampplockare.
Allmän skötsel: För att din karl ska få leva ett långt, friskt och lyckligt liv behöver han god mat, frisk luft, daglig motion och någon eller några aktiviteter som inspirerar honom.
Tänk även på att hålla din karl vacker. Västerbottenrasen är vanligen renlig av sig och sköter det mesta själv till exempel ansning av skägg och naglar. Tandvård och trimning av huvudhår bör man överlåta till en fackman.

OBS! All kupering är strängt förbjudet i Sverige, sådant kan till och med medföra rättsliga följder i vissa fall.
Lycka till !!

Gur4m1
2

haha… som hundmänniska tillika karlägare så måste jag få fnissa.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

ChristineL
1

hahaha! 😃

ViaStella
1

Måste säga att texten gjorde min dag, tack!

thilda-
1

#3 toppen! :D

erspers
2

Om man ska skaffa Fruntimmer då ?..vad ska man tänka på då ? 🤔

Finns det någon info för det också ? 🤐

S

Gur4m1
0

#5 Med små variationer går det nog att sköta sin kvinna på samma sätt som en man.

Wide Awake Dreamer
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5 En sådan här kan vara till hjälp, eller ja, det är iaf en början… 😉

erspers
0

#7  ..En sån bok har jag letat efter länge..var köper man den ? 😃

S

Geru
3

Yay.

Undrar vilket liv det skulle bli i fall man gjorde en liknande sådan om tjejer…

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Gur4m1
3

#9 samma liv som det blev at #7 ´s inlägg. LITE humor måste man tåla ;) hö hö hö

Geru
1

#10 Lovar dig, det skulle bli ett ***** liv^^

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[Tilde]
0

Hahaha älskade de första två styckena! 😂

Gur4m1
1

#11 kände du dig kränkt?
Det är kanske lite som med svart vs vit. Efteroms kvinnan varit i underlägsen position lång tid så ,…äh. Blev du kränkt så säg det. :)

Geru
1

#13 Nej då^^ Jag bara tycker det är dubbel moral. 

Jag ser inte saker svart och vitt. Jag bara tycker det är hiskligt kul att se dubbelmoral bland människor^^

-Stephen Hawking

Karmatarerskanise
5

#14 Tycker du ser dubbelmoral precis överallt. 🤔
Vem har dubbelmoral här menar du?

Geru
2

#15 Att det går bra att driva om ett kön men inte det andra.

Det är inte specifikt till någon individ i den här tråden, utan mer i sin helhet.

Samhället är till väldigt stora delar dubbelmoral. Många har en attityd till saker som inte går ihop med en annan bild som dom också har.

-Stephen Hawking

Tomteslakt
3

#14. Håller med dig, är inte kränkt. Men skulle det läggas ut en likadan "artikel" om hur man bör hålla sin kvinna lagom sugen, renlig, hur husse bör hålla henne inom vissa ramar  m.m… och andra schabloniserade bilder och uttryck mot Kvinnor så skulle det bli ett helsikkes liv. 

Om/när det kommer ut sexualiserande bilder, artiklar eller sånger m.m.  till samhället mot Kvinnor blir det en himla liv.

Ja, dubbelmoralen är den sanna moralen i Svea rikes samhälle. Likasom det är väldigt enkelt för folk att vara PK ute i samhället inför folk och sen klanka ner på muslimer, män, Kvinnor, judar, homosexuella eller handikappade hemma som exempel.

Förstår inte varför vissa ska tåla förnedrande (för det är vad det är faktiskt) "humor" för att dennes grupp/kön har "förtryckt" förut.
Varför då individer idag ska behöva ta skit för vad andra individer av samma grupp/kön har gjort förut.

Varför ska alla män behöva tåla fördummande "humo" för vad andra män gjort genom historien?

Geru
1

#17 Det var ju en skämt bild inne på humor om 50-tals artiklar med Kvinnor, det påminner lite om det som står där uppe.

-Stephen Hawking

Tomteslakt
1

#18, ja, om man nu vill jobba för mer jämställdhet och lika värderingar och sånt PK pladder så bör man väl inte spä på dom åt andra hållet heller. Eller jag kanske har helt fel där :D…

Det är bara onödigt.

Och återigen nej, jag är inte kränkt. Men tänk efter då så många inte tycker det är ok om det riktas mot er…. oavsett om det häller sexuelläggning, könsrelaterat m.m…

Geru
1

#19 Precis så jag tänkte med^^

-Stephen Hawking

[Tilde]
3

Jag hade skrattat precis lika mycket om det var en sådan "artikel" om hur man håller reda på Kvinnor, SÅVIDA det inte hade varit en hel del sexism i. Tycker inte det var något diskriminerande om männen i texten, vilket var vad som gjorde den rolig. Min sambo skrattade också. 🙂

Geru
2

#21 Hela #0 är sexism^^ 

Jag tyckte den var rolig med, faktiskt, men det var inte det jag menade när jag skrev.

-Stephen Hawking

[Tilde]
1

#22 Nja, alltså det är inget direkt diskriminerade i texten (sexism = innebär fördomsladdad diskriminering, förtryck och utnyttjande av människor enbart på grund av könstillhörighet). Att de flesta män inte gillar att gå in i tjejaffären eller att de gillar att jaga är ju ingen nyhet. 

Skulle man skriva i en text "för att få sin kvinna glad ska hon få i sig mycket choklad och ha en hel garderob av skor hon aldrig använder", eller "kvinnor bör inte hållas i grupp då de klöser varandra likt katter efter minsta lilla tjafs", ja då skulle jag inte ta illa upp. 😎 Om det däremot var rent ut sagt elakheter, ja då är det en annan sak.

Geru
2

#23 Och där står det, könstillhörighet :)

Det är fördomsfullt. Det är helt enkelt inte okej.

Såvida man inte ska få använda fördomar åt andra hållet, mot Kvinnor, alltså?

-Stephen Hawking

[Tilde]
1

#24 Var det inte fördomsfullt det jag skrev då? :P

Geru
0

#25 Jopp^^

-Stephen Hawking

ViaStella
3

"TILL DIG SOM TÄNKT SKAFFA MÄNNISKA!!

Information från Svenska Brukskarlsklubben
Ursprung: Den tama homosapien har funnits som sällskap och bruksman till andra människor så långt tillbaks i tiden som vi kan minnas. Användningsområdena har givetvis växlat, allt från jakt och jordbruk till dagens rena sällskaps- och avelskarlar.

… … När du bestämt dig för att skaffa människa vill vi ge dig lite tips och råd för att förenkla din vardag med den andra människan.
Det första du behöver tänka på är om du verkligen har tid med en annan människa. En människa är ingenting man lättvindligt kan lämna bort till vänner och bekanta. Ännu finns inga godkända pensionat i Sverige. Lyckligtvis är människor idag accepterade i de flesta offentliga miljöer. Det är dock ej tillrådigt att ta med din människa överallt. Exempelvis boutiquer brukar framkalla nervositet och i vissa fall aggressioner. Det är inte ovanligt att man ser oroliga och gnällande människor väntandes vid kassan.

Även om du anser dig ha tid över till både en och två och kanske tre karlar vill vi inte rekommendera mer än en. Ofta visar de oro och till och med svartsjuka om "matte/Husse" bryr sig för mycket om andra människor!

Kostnader: Det är givetvis något som man bör tänka på innan man skaffar människa. Att ha en människa är inte billigt. En människa äter mycket och behöver kläder, bil mm. En duktig arbetskarl kan ofta själv tjäna ihop till sitt uppehälle. Har man en skicklig jägare kan hen bidra till hushållet med bland annat älgkött. På höstarna kan man till och med se hur människorna beger sig ut i flock för att jaga älg. Se till så att just din människa har tillstånd, dvs. licens, för detta annars bör man inte låta dem löpa omkring hur som helst i skog och mark. Om din människa saknar det rätta intresset för jakt kan du kanske istället träna hen till att bli en skicklig bär- och svampplockare.
Allmän skötsel: För att din människa ska få leva ett långt, friskt och lyckligt liv behöver hen god mat, frisk luft, daglig motion och någon eller några aktiviteter som inspirerar hen.
Tänk även på att hålla din människa vacker. Västerbottenrasen är vanligen renlig av sig och sköter det mesta själv till exempel ansning av skägg och naglar. Tandvård och trimning av huvudhår bör man överlåta till en fackman.

OBS! All kupering är strängt förbjudet i Sverige, sådant kan till och med medföra rättsliga följder i vissa fall.
Lycka till !!" 

- MIN VERISION TILL ER SOM VILL HA DE ALTERNATIVT! ;)

ViaStella
1

*arbetsmänniska skulle det ju såklart stå

Gur4m1
1

#14 äh jag som var otydlig. menade svart osm i t.ex afroamerikan och vit som i typ, inte afroamerikan. Efterosm vita inte blivit kränkta eller varit offer så blir vi inte kränkta på samma sätt/av samma saker. Kvinnor blir kränkta av vissa saker män blir kanske kränkta av andra saker- individer bir kränkta av olika saker så om du känner dig kränkt över inlägget så säg till istället för att säga att folk har dubbelmoral :) Det är relationer i fokus men det var uppenbart ett skämtsamt inlägg. På samma nivå som bilden som #7 postade. JAg skrattade åt den med. Om vi lider av dubbelmoral så lider du av fördomar. Efteroms du ANTAR att det skulle bli ett jäkla liv (det skulle det kanske, men av oss?), blev iallafall liv på er. JAg frågade om ni blev kränkta, nej säger ni. Jag vill inte peka finger "ni blev kränkta vafandårå!". Men om ingen blev kränkt så fortsätter jag istället att skratta åt det.

Tycker att ni helt klart har en poäng. Sån här humor är inte för alla ochär oftast roligast för de som "känner igen" som med all humor. Och jag menade inte att män idag ska straffas för det män gjort i historien, utan det var en förklaring till varför något som är/känns kränkande idag- T.ex att kvinnan varit i underlägsen beroendeposition inför män tills rätt nyligen. Just denna humor säger ju minst lika mycket om kvinnan som "ska hålla en man".

Geru
1

#29 Jag antar inte att det blir ett jäkla liv, jag har provat, det blir ett jäkla liv^^

Ser inget fel att skratta åt det, men att du tar åt dig av vad jag skriver tyder ju på något iaf:p

Jag tycker inte om fördomar i någon form.

-Stephen Hawking

Gur4m1
1

#30 jo men det blev ju ett jäklans liv nu med :P Och det skulle säkert bli ett jäkla liv från _någon_. Men du gör ju själv samma misstag du beklagar dig över, så menar jag. Du buntar ihop alla Kvinnor som ett enda stort väsen som tar åt sig- jag frågad eom DU känner dig kränkt. Jag ser inget FEL i om du blivit kränkt.

Att jag tar åt mig? Klart jag gör. Min första rekation var lite som din men sen släppte jag det och skrattade åt det. Jag är inget fan av sån här typ av humor om det blir för mycket. Men den här var kul och ganska harmlös + att jag kunde relatera som både flickvän och hundägare. Jag reagerar (tar åt mig) för att jag vill bry mig, vad tyder det på, att jag tar åt mig? Berätta. Tomteslakt skrev ås jag förtod utan att provocera, med dig känns det som att du vill provocera. Du flinar lite och skakar på skallen åt alla svammliga fruntimmer, den bilden får jag just nu.

Geru
1

#31 Du missförstår. Det är skillnad på vad det blir ett jäkla liv om.

Det är inte det att det beklagas över att det blir ett jäkla liv. Det är det fakta att sexism är okej åt ena hållet men inte åt andra.

Jag har inte buntat ihop någon mer än vad kön är ihop buntade.

Som sagt, jag tror inte att du hade reagerat likadant om det varit skrivet av män, mot Kvinnor. 

Jag flinar inte. Men visst fan skakar jag på skallen min. Men det har ingenting med ditt kön att göra med. Det är din fördom kring mig, inte mitt synsätt.

Jag skriver nästan alltid provocerande på forum. Det är liksom min grej. Jag skiter i vem det är jag skriver med.

-Stephen Hawking

Gur4m1
0

Om de tvarit skrivet av män mot Kvinnor hade det kanske skrivits annorlunda. Jag roas av en del damtidningar men sällan av de (enligt mig) tarvliga saker som står i herrtidningar. Om någon känner sig kränkt av det här inlägget så tycket jag att det är värt att uppmärksammas, men lite "sexism" i humorsammanhang ser jag inget fel i, så länge det är just ett skämt och alla är på det klara med det (dvs int ebygger på en taskig syn på det motsatta könet). Jag antog aldrig att du skriver provocerade enkom till mig, men jag upplevde att du var ute efter att provocera och att ja…skit samma, Det vi gör just nu är fuktansvärt meningslöst. JAg har sagt mitt iallafall.

Geru
1

#33 Så det som står i #0 ger inte en taskig syn på motsatta könet:D? 

Jag förstår vad du menar. 

Men varför skulle det vara värre med det som står i herrtidningar än det som står i damtidningar? Det är ju någonting som tolkas beroende på dina egna sociala normer - vilket också påverkar din egen humor, och varför du tycker det här är kul, men en annan situation inte är det.

Hur det skrivs är inte direkt viktigt när budskapet är detsamma :)

Vilket som finner jag situationen som uppstår taktlös.

Och helt seriöst så är det inte alla som håller med dig om att sexism är okej i humor sammanhang(Även om jag själv tycker det är det).

-Stephen Hawking

Gur4m1
0

#34 rent tekniskt är det enda taskiga att man skrivit det som en beskrivning av ett hudsjur  :) Dvs som någon annan tog upp- man skriver inget om att män är idioter, fela, fula etc. Blir det mer tydligt då? :)
Huruvida det är värre eller inte är ju upp till betraktaren, nu uttalar jag mig ju från mig själv, JAG skulle nog inte relatera till det och därmed kanske missa det "roliga" i texten. Jag säger inte att det är "värre", jag säger att JAG upplever det som sämre/Tarvligare/poänglösare/attack oftast mot kvinnans sexuella/fysiska natur. Damtidingar och herrtidningar är ju redna rama karikatyrerna på sociala normer för varje kön.

Ja, absolut. Du håller med mig. Sa jag att alla (måste) hålla med mig i den saken? Men humor är allmänt accepterat (likt konst ;) Att gå lite utanför gränserna. Efterosm du är okej med det, jag är okej med det, ingne har direkt kommit skrikande om att denne känner sig kränkt av den här tråden…Vad håller vi på med?

Som du märkte i mitt första inlägg så var jag tveksam till "är detta okej? jamen kör till då", speciellt så tätt inpå tråden som handlat om just varför /om män känner sig välkomna här ;)  Nåja…

Nu lurar du mig inte till att skriva något mer! ^_^

thilda-
3

Vilka torrbollar är en del är då :-) meningen med detta inlägg var till att få några till att dra på smile muskeln en aning

Geru
0

#35 Hela upplägget är ju att det ska se ut som om man skaffar ett husdjur:p Det är ju det som är en av dom roliga aspekterna.

Det behöver inte vara visuella saker. Det är rätt tydligt ändå.

Well, det är rätt ofta så att män beskrivs som djur. Ej-emotionella. Det är faktiskt vanligare än man tror.

Nejdå! Jag har inte heller sagt att alla måste hålla med dig. Vissa gränser sure, men man får liksom tänka på allmänna konsekvenser av det då. 

Vi diskuterar! :D Hela poängen med varför jag finns på ett forum är just för det.

Haha^^ Jag lurar väl ingen… typ;)

-Stephen Hawking

Wide Awake Dreamer
2

Jag får medge att jag också stör mig lite på stereotypisk humor, oavsett åt vilket håll den riktas. Dessutom tyckte jag att det var lite olyckligt att se en sådan tråd med tanke på den diskussion som förts nyligen om att män eventuellt inte vågade skriva här. Men TS var inte riktigt så elak som jag hade förväntat mig och jag är inte mer principfast än att jag kan spela samma spel om jag känner för det Djävlas

Annars rent allmänt så visst, det kan vara kul med sådant här och man drar allt lite på smilbanden, men till en viss gräns. Jag har befunnit mig i miljöer där det bara funnits Kvinnor förutom mig, så jag har fått min beskärda del av den här sortens skämt. Men de har samtidigt varit betydligt mindre grova än de skämt jag sett åt andra hållet. Man kanske kan säga att det inte riktigt är min favorithumor, men jag accepterar den och spelar med ibland.

Tomteslakt
2

#38, precis, det var det jag tänkte på också. Om vi (nu skriver jag vi som i samhället överlag) vill motverka stereotypa bilder av kön och könstillhörighet, sexuella läggningar, religiösa och etniska tillhörigheter eller vad det nu må vara, vilket verkar vara den stora modenycken i samhället nu. Att allt ska bli slätstruket :P. Snudd på Orwellskt.
Då är detta inte ett sätt att göra det på (även om jag absolut förstår att TS menar det som ett skämt).
Sen förstår jag ocksålite att den går hem mer på denna forumsida, som är kvinnodominerad, än andra där fördelningen kanske är lite större.

Och jag vet av erfarenhet att den typen av jargong är ganska vanlig på platser där det ena könet är mer överrepresenterat i antal än det andra, oavsett kön. Det gäller även för t ex kvinnodominerade arbetsplatser, där kan jargongen mot män vara stundtals riktigt rå. Så det är inget nytt.
Men det intressanta är ju då att samhället nästan bara reagerar mot när män gör det mot Kvinnor. Eftersom män "ska tåla lite" mer "humor" eller ska tåla det för att (ofta förekommande) "kvinnor alltid varit förtryckta" (vilket inte heller stämmer)…

Roamer
1

Sen undrar Kvinnor varför det inte är några män här. 😃

Personligen tycker jag det är roligt när någon vågar gå utanför ramen för PK men det riskerar ju att det blir lite kärringstuga där inga män vill vara. Tja, förutom för att bekräfta åsikter kring segregering av män och Kvinnor och att män bara är något som has för att visas upp för väninnor. Frågan är hur många män som faktiskt skulle göra ett inlägg för att protestera mot denna tråd för de kände sig kränkta. Inte så många tror jag då jag misstänker att de redan vet hur flamade de skulle bli av er "jämställda" Kvinnor. 🤐

Till TS, kul text men du kunde ha tagit ut svängarna lite mer, och författat lite mer kring fritidsaktiviteter, matförslag och gpstracking så hade det kunnat varit riktigt kul.

thilda-
0

#40 jag hittade den på FB så jag kopiera och la in här ;)

drulleman
2

Jag skrattade gott när jag läste #0😃

Roamer
0

#41 fuskis ;)

thilda-
0

hihi japp ;D

Gur4m1
0

#39 att någon adelsdam/drottning haft makt ivbland tar ju inte bort det faktum att Kvinnor i alla tider varit underlägsen mannen, mer eller mindre i olika perioder- men såklart har även männen avrit offer, anser jag. Menar mer att vi har olika saker vi lättare tar på oss offerkoftan _för_. Vi har inte haft samma rättigheter i samhället, och dessa begränsningar har erlagts av främst män. Så jag menar inte "Kvinnor har pinats av män i miljoners tid, nu skall kvinnan utkräva blod!" :P

#40 "Tja, förutom för att bekräfta åsikter kring segregering av män och Kvinnor och att män bara är något som has för att visas upp för väninnor. Frågan är hur många män som faktiskt skulle göra ett inlägg för att protestera mot denna tråd för de kände sig kränkta. Inte så många tror jag då jag misstänker att de redan vet hur flamade de skulle bli av er "jämställda" Kvinnor."

Upplever du mycket av sånt här? Att "vi kvinnor" ser er män som djur/smycken? :) Anser du vekrligen att segreringen är större nu än tidigare? :) Själv var jag allvarlig när jag undrar om någon tog illa vid sig. Inte "haha KRÄNKT MUCH ELLER ?". JAg frågar: Känner du dig kränkt? Ja eller nej.

Sen är kämförelsen med djur/män oftast negativ när det är svin, gris osv. Men många tjejer ÄLSKAr djur och har hund/marsvin etc. Att dessa ägare är mycket äfsta och älskvärda och absolut ser dessa djur som mer eller mindre besjälade/likvärdiga en människa… så :D Det gör bara texten roligare i mina ögon. Stereotyper blir roliga just för att de är stereotyper.
Jag vet iallafall att jag kan skratta åt liknande skämt som riktas åt andra hållet runt, ser städnigt ådant ute på facebook. Kanske postar nästa gång jag snubblar över en.

Roamer
1

#45 Säg att du skojar. Klart jag inte är kränkt av en humoristisk text och kan inte heller förstå när Kvinnor blir rasande för man drar ett skämt om dem. Ironin nivån på min text var sådär 112.5, så då får jag väl fråga dig, känner du dig kränkt över det jag skrev?

Däremot ja, det var klart en tanke med min text som var så subtil att jag förstår att ingen greppade det. Om män har svårt att prata om relationer, är då det bästa att skoja om dem och göra liknelser med djur, och kommer det att öka deras deltagande eller minska? Jag vet inte svaret, och enda sättet är väl och se om inläggningsfrekvensen ökar efter denna post eller bibehålls. Personligen tror jag inte den påverkas åt nått håll, men tänk tanken och du kanske är smartare än mig och kommer på nått bra.

Gur4m1
0

#46 Skulle inte allsförvånas om _någon_ känner sig kränkt. Du har og redan sagt att du inte är kränkt, problemet är att det verkar finnas en avighet mot att få känna sig kränkt- så jag ville bar avara tydlig att jag inte var ironisk ellernedlåtande- Jag vill helst, inte kränka folk, så det är ju bra att veta närnågon blivit det (inte för att jag lade in humor-texten som jag skrattade åt, men jag skrattade åt den ;)

Diskussionen här uppstod ju av att någon (en man) tyckte det är dubbelmoraliskt. Det vore dubbelmoraliskt om jag (har jag missat något?) vetat att TS varitnegativt mot motsvarande mot Kvinnor eller om vi som skrev i tråden att den var rolig- reagerat på det viset. Ironi känns väl lite opassande om man inte vill bli missförstådd? :) Jag känner mig inte kränkt, men såklart orolig att jag medverkar i ett kränkande beteende :( JAg hade exakt samma tanke som dig men valde ändå att "äh, det är ändå en humoristisk text OCH jag skrattade faktiskt (men skämde slite över det, he he - kände mig som min mor, för det brukar vara Kvinnor i henens ålder som alltid postar "mansförnedrande" humoristiska texter - men även den kvinnoförnedrande varianten (och ajg skrattar lika mycket då medom det finns en igenkänningsfaktor) så det kände sändå okej).

Ptja jag tycker det är rätt fint att minst 3 män diskuterat här inne redan, aknske 4? Även om det inte var relationsbettingat- de tär kanske bara så att om ni män som väl skriver, skriver ofta och är öppna med att ni är män (vilket ni är) så för det säkert fram fler män med tiden, det tror jag :) Finns många Kvinnor här men mörkertalet är ju enormt. Enligt den där undersökningen var det ju ngefär hälften av männen som skrev, bland kvinnorna var det också liknande- en stor del Kvinnor skriver aldrig här, men de läser.

Denna är inte direkt könsförnedrande men tänkvärd:

Kvinna tittar på en stentuff kille: - Är du rasist? Killen: -Varför skulle jag vara det? Kvinnan: - Du ser ut som en, med rakat huvud och tatueringar! Killen: - Ser att du har en hästsvans, är du då arslet på en häst?

Roamer
1

Äh, folk BEHÖVER känna sig lite kränkta ibland. Därför så många går omkring i vårt välfärdssamhälle och mår dåligt, för allt ska vara så politiskt korrekt hela tiden. Det i sin tur gör att resistansen mot kränkningar minskar och  folk blir sura för ännu mindre. Tacka vet ja 50-talet då kvinnorna blev daskade i baken som uppmuntran för gott arbete på kontoret. [Observera den höga ironinivån i denna sista sagda mening, förstår du inte ironi http://sv.wikipedia.org/wiki/Ironi ]

Också därför de flesta Kvinnor blir så vilda av lust när de får lite smisk, vilket jag iofs inte har något emot alls. De flesta har ganska djupa stråk av undergivenhet inom sig och därför det behövs lite rå humor ibland. Dock, och detta är viktigt att förstå, så ibland så måste man ändå överväga kränkningen mot det önskade resultatet, och ibland såsom det kan vara i tidigare kommentarer och andra trådar, att det är bättre att bemöta med respekt och förståelse än hård humor. Personligen skiter ju jag i om det inte finns några män alls här för jag är intresserad av att läsa om kvinnors åsikter i relationer då jag redan vet mäns inställningar. 

Genom att förlöjliga någon så tror jag inte man kan uppnå en förbättrad relation om den är sval till att börja med. Fungerar klockrent när man är väldigt intima och har positiva känslor om varandra men när det är på negativa sidan försvårar en sådan sak relationen ytterligare. Lite som när antirasister skojar om att rasister inte har någon hjärna osv. Personligen tror jag det skulle gett bättre effekt att bemöta med utbildning eller exempel för att därigenom påverka till att ändra beteende, alternativt ta udden av det hela och sluta sätta folk i fack, men det är en personlig åsikt. 

Var och en blir salig på sin tro. Ni har era övertygelse och jag har mina, men ni är välkomna att försöka ändra mina fast då krävs väldigt bra argument.

Gur4m1
1

Du förlöjligar mig genom att påpeka  om ironi, det är väl självklart att jag vet VAD ironi är men det var faktiskt inte lika uppenbart öfr mig i ditt förtsa inlägg som i det du postade nu (jag hade förstått det utan din inflikan om att det var ironi, jag lovar!). JAg kommer aldrig förstå det där. Att om man missförstår någon som valt att använda ironi så blir den som inte förstår ironin pikad för det :P Är det inte bara att säga "de tvar ironi" eller liknande. Ironi i en diskussion är som dukat för missförstånd även om det var för att lätta upp stämningen. 

Du vet redan _alla_ mäns inställningar? För alla vi Kvinnor tänker likadant runt relationer? Hur upplever du det? Är kanske ämne för en annan tråd.

Var är den svala relationen du talar om? JAg tror, helt ärligt, inte att relationen är sval- mer avsaknad av intresse och dålig vägbeskrivning och PR. Du säger ju själv att du är här främst pga tjejerna. Rasister har inte någon hjärna, därför ser jag det som min plikt att göra dem medvetna om detta ;)

Jag gillar inte fack men jag skulle heller aldrig säga att jag vet hur Kvinnor tänker och därför inte behöver diskutera med Kvinnor. "ni har er övertygelse jag har min". Jag är väl mest dne som orkat sitta här och käfta emot. Man ska inte ta tystnad som ett medgivande, tänker jag.

Jag vet inte om jag vill övertyga dig om något då vi verkar fruktansvärt överrens, vå båda skrattade åt skämtet och vi båda är okej med att man inte alltis msåte vara PK (men nu råkar mina åsikter oftast vara ganska PK tydligen). Jag vill däremot uppmana dig om att sluta stoppa dess astckars pojkar i ett och samma fack ;S

Roamer
1

Du är gullig och får mig att le så här på morgonen. Tack, behövde faktiskt det idag. Men för att bemöta, för det är sånt vi gör här, ja jag vet samtliga mäns inställningar för som jag sa i en annan tråd, jag är awesome och buddah som vet och kan allt. 

Hade du läst orden och förstått innebörden av vad jag försökte säga istället för att fokusera på varje ord enskilt hade du nog skippat hälften av det du skrev, så jag får utgå ifrån att min poäng missade dig helt. Felet är kanske mitt som inte var tillräckligt tydlig med avsikten och får ta det med mig, eller också är felet ditt då du har en stark benägenhet att bråka för bråkandets skull =) Vi låter de lärda tvista om detta.

Jag har inte placerat någon i fack, ord som OM, FRÅGAN, NÅGON är generella ord som påvisar att det inte är en speciell person som avses utan mer en teori eller undran. Du ser inte skogen för alla träden men det är ytterst vanligt i forum, och ganska underhållande att se det bekräftas gång på gång, men antagligen ett mänskligt drag då det är lättare att fokusera på det lilla, dvs ord i detta fall istället för helheten i stycket och dess avsikt. Fortsätt med att hacka på enskilda ord för jag är ett tacksamt offer helt klart, och det roar mig ganska mycket att läsa inläggen som gör det. Som jag sa, jag är awesome och betydligt smartare än genomsnittet så därför har jag fullständiga rättigheter att klanka ner på er dödliga som inte nått mitt upplysta stadium ännu.

Ps. Försök pinpointa de meningar som är ironi och vilka som faktiskt var allvarligt menade. Vi gör det till ett spel och den som hittar flest vinner en virtuell nallebjörn. Ds. 😃

Gur4m1
0

JAg bråkar inte för bårkandets skull :) Folk är olika. I så fall är du en såndär som är otydlig för att provocera bråkstakar som mig. Fungerar för mig. Klart jag märker ord, eller såhär- jag märker inte specifika ord- jag LÄSER det du skriver. :) Men vi har diskuterar för mycket för att börja "Du sa, jag sa". Det är ju inte specifika ord jag bemöter, utan meningar. Efterosm jag förstått att vi är överrens i fråga om tråden så har väl ditt meddelande kommit fram?

" Personligen skiter ju jag i om det inte finns några män alls här för jag är intresserad av att läsa om kvinnors åsikter i relationer då jag redan vet mäns inställningar" Är facker jag talade om ;) Men jag försökte bara vara lite ironisk där mot slutet…faktiskt ;(

Pinpoint: ""Som jag sa, jag är awesome och betydligt smartare än genomsnittet så därför har jag fullständiga rättigheter att klanka ner på er dödliga som inte nått mitt upplysta stadium ännu.""

?

:D

Roamer
0

😃

Gur4m1
0

Jag förstod ju att det måste vara ironi då det faktiskt var mig du beskrev 🤓

🍸