Dåligt sex=ge upp?
Om en person du börjat få känslor för visar sig vara allt annat än bra i sängen ger du upp den personen då eller har du tålamod och väntar på att det ska bli bättre?
Eller är du kanske en sådan som inte kan få känslor för en person innan sexet är bra?
Sex är många gånger något man får jobba på. Alla kan inte vara bra i början för alla eftersom man gillar olika saker. Tala om vad du gillar. :)
Sex är väl sällan så där värst fantastiskt innan man har övat sig tillsammans ett tag. Prova er fram litegrann innan ni ger upp.
I så fall hade jag gett upp mannen jag nu är gift med och vars barn jag väntar om tre månader ;) Man behöver allra oftast lite tid att träna tillsammans, och kommunikation är viktigt!
/Christine
Sex är inte hela förhållandet. Det är något man kan jobba på i såfall.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Håller med ovanstående, sex är absolut inte hela förhållandet och sedan när man varit tillsammans längre kommer man inte ha sex lika mycket heller - så sådant löser sig med tiden. Kanske svårt att säga vad man tycker om man just har träffats och bara hunnit ha det någon gång, men det går alltid att inflika vad man gillar! För många är det ju just mycket sex i början, men det är verkligen inte hela förhållandet, speciellt ju längre man varit med varandra, så prata helt enkelt om det och ge det tid :)
dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium 
Det kanske är så att olika personer gillar olika saker i sängen såattsäga. anledningen till att det kanske inte alltid fungerar i början är väll för att man är osäker och inte vet vad varandra gillar.
Men om sex är en viktig del för någon i ett förhållande så måste man prata med varandra och berätta vad man gillar. Det kan man inte räkna iskallt med att partnern vet om.
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
Det beror ju på vad man vill ha ut av förhållandet. Är man bara ute efter att ha roligt i sänghalmen kanske man inte har så stort tålamod, även om man bör ge det ett par försök. Men vill man ha ett mer långvarit och seriöst förhållande och verkligen klickar med personen på andra plan så tycker jag gott man kan hålla ut.
Sexet blir ju bara bättre och bättre ju mer man lär känna varandra och blir bekväma i varandras sällskap. Visa eller tala om vad du tycker om, han kan inte läsa dina tankar tyvärr. Flytta en hand som ligger fel eller guida i rätt riktning :) och fråga honom om det är något annat han föredrar. Att ta egna initiativ brukar också vara väldigt uppskattat :) som de andra säger så är ju inte sex allt i ett förhållande men jag tycker ändå att det är en viktig del. Men ge det lite tid :)
Det beror på på vilket sätt det inte funkar! Om det beror på att man inte lärt känna varandra, är lite blyga, inte vet vad varandra tycker om då finns det hopp. Men om det är så att det är tydligt att man tycker om helt olika saker eller den andra inte är öppen för att kommunicera och experimentera, och lära känna varandra på det området, då skulle jag nog ge upp.
Alltså, jag har varit med om det, och visst kan det gå att "öva upp" och oftast då genom att man bara blir mer och mer samspelt för är det bara samspeltheten det hänger på så är man ju snart där. Men om man inte får det att fungera inom en relativt snar tid så hade jag gett upp. För mig är sexet så otroligt viktigt. Om sexet är dåligt så tär det även på förhållandet, så för mig har det varit så att dåligt sex ganska snart har förstört förhållandet av sig självt. Men sedan kan det vara "dåligt" på olika sätt. Dåligt i form av att killen inte vet vad han ska göra eller inte "kan" så mycket, då går det ju att utbilda och lära sålänge han är villig (det upplever jag inte som dåligt, speciellt inte i början då man inte "kräver" så mycket variation). Men om det hänger på att man gillar olika saker eller intefungerar ihop i sängen (vilket jag syftar på när jag menar dåligt sex) då är det faktiskt inte något att satsa på i mina ögon.
Medarbetare på westernridning.ifokus

Finns kemin kan jag tycka att det är värt att ge det tid, men då ska man kunna skratta åt att det är uselt i början. Med vissa märker man att, här finns inte tillräckligt med kemi och dessutom suger sexet. Då har jag valt att gå. Som exempel hade jag skitdåligt sex med en kille jag dejtade, när jag sa på skämt att han var skyldig mig en orgasm, fick jag svaret, vad menar du? Nja, jag kastade in handduken. Världens gulligaste kille, men sexet var värdelöst och kemin stämde inte. Bättre att gå då.
Inget sex blir bättre av att man väntar, sex lbir bättre av att man kommunicerar (och att mottagaren kan ta emot kommunikationen utan att gräva ner sig i "kritik"). Om jag gått efter hur dålig min kille är i sängen så skulle vi inte vara tillsammans idag. Idag är han den bästa älskare jag haft, men oj så DÅLIG vår första gång (vet inte ens om man kan kalla det för annat än et tmycket dåligt "försök"). Och då är jag ganska kommunikativ och erfaren men det gick käpprätt åt helvete och jag fick sen nästan ont i magen varje gång vi skulle ha sex, nojjade och fick konsitga tankar runt den där "första gången" som gick åt skogen.
Men vi pratade, han var ivrig att lära sig, jag ville gärna lära mig att ge njutning tillbaka och idag har vi ett jättebra fungerande sexliv. Så ja, så länge det inte hänger på storleken så skulle jag våga påstå att man kan förändra så länge båda vill det på riktigt. Är ena parten nöjd och lat så kan det ju bli svårare.
Som andra redan sagt flera gånger: sex är olika. En kille började en gång bita på mina bröstvårtor första gångerna vi hade sex. Inte lite naffsande utan HÅRT och rejält tag runt min bröstvårt aoch jag skrek ju utöver mig av smärtan. Jag blev arg och slog han på käften och han blev helt förstörd för HANS EX hade ju minsan älskat det så då borde ju helt logiskt _alla_ tjejer älska det :P Jag älskade det inte och älskar det fortfarande inte idag. Prata med varandra, både utanför sängkammaren men även under akten, visa med att föra händer/flytta, eller säg rakt ut. Var tydlig när du gillar något- säg ifrån direkt något gör ont eller är obekvämt. Var lyhörd du med. :D
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Det beror på vad som är felet. Jag själv önskar att jag gett upp om det ex som var så pryd att sexakten helst skulle utföras medan jag sov, till exempel. Sånt fixar man inte med lite övning.
#13 oj….:D Låter lite som en kille jag var med som tyckte sex var "för kladdigt". Det var bland de minst kladdiga sexakter ever men det var tydligen enormt..kladdigt för hans smak. Ahja. Man ska inte ge upp med sexet så länge partnern inte lider av tvångstankar (som är läskiga eller hämmande) och har en totalt förvriden uppfattning om vad som sker mellan lakanen.
Jag skulle inte ge upp pga dåligt sex om allt annat var bra.

#13 det är ju snarare våldtäkt…
#16 Tro mig, han hann inte så långt. Annars vore det det, ja. Problemet var prydheten och när den sitter så djupt i en person är det liksom inget man bara pratar bort. Han försökte sig aldrig på något när jag sov igen, men han försökte sig aldrig på något annat heller.
Jag förstår er
Nu är det inte jag som är i den situationen att jag har en partner som är "dålig" i sängen. Det är en kille jag känner som träffade en tjej för ett tag sen. Dom verkade jättekära osv. Plötsligt en dag var hon borta (hade flyttat långt bort) Jag frågade honom vad som hänt och han sa att det var en jättebra tjej på alla sätt men det var helt och hållet sexet som inte funkade för hon var så "dålig i sängen"
Jag tyckte att det kanske kan bli bättre men han sa att hon var 32 år och är man så gammal och inte lärt sig mer så fanns det inget att göra.
Det jag tyckte var värst av alltihop var att han sen sa att det dåliga sexet innefattade att hon inte kunde få orgasm utan att bli smekt av antingen tunga eller fingrar. Han ville ha en tjej som kunde komma på "normal väg" dvs av att bara knulla utan en massa "smek och tjafs"
Jag tycker det låter helt skruvat och undrade om det är så verkligheten ser ut. Är man inte perfekt i sängen så byts man ut. Och det var bara 2 månader han försökte med henne. Jag kan själv inte komma av enbart samlag och jag tror det finns fler tjejer som är så.
#18 Fy sjutton för en sådan person! Så där säger man inte! Sjukt :S
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#18 Då får han leta länge….. Den normala vägen till en kvinnlig orgasm är just smek och kel, inte in-ut-in-ut ;P
#20 Riktigt så enkelt är det inte! Kvinnor är olika, och vad som är "normalt" är väldigt mycket bredare än det du beskriver!
Men jag tycker det låter som att den killen inte var särskild bra i sängen som inte var intresserad av att lära sig vad tjejen i fråga tycker om. Han kanske hade varit ihop med nån tjej innan som fick vaginala orgasmer och trodde alla är lika?
#21 Självklart vet jag att Kvinnor är olika. Enda anledningen till att jag valde att skriva "den normala vägen" var för att TS beskrev att killen ifråga använde det uttrycket och då verkade syfta på vaginal orgasm. Och vad jag vet så är faktiskt den vägen den "vanligaste" vägen även om det inte är onormalt att kunna få en vaginal orgasm (vilket jag själv lätt får, men inte utan lite smek och kel först som uppvärmning).
Låter som att de tär din vän, TS som inte lärt sig sex ännu ;) 32åringen visste ju uppenbart HUR hon behöver ha det för att komma. Känns inte som att hon förlorade på att det tog slut :// Skulle inte påstå att det är jättevanligt med att tjejer "kommer" lätt och mycket av enbart penetrerande sex (dessutom utan förspel?). Så är det. Det förekommer men hör knappast till majoriteten. Han har nog varit med för många fejkers (sett för mycket på porr. Stackarn ;) :(
#22 Läste nu igen och ser att jag skrivit fel, så rättar här:
#21 Självklart vet jag att Kvinnor är olika. Enda anledningen till att jag valde att skriva "den normala vägen" var för att TS beskrev att killen ifråga använde det uttrycket och då verkade syfta på vaginal orgasm. Och vad jag vet så är faktiskt den vägen inte den "vanligaste" vägen även om det inte är onormalt att kunna få en vaginal orgasm (vilket jag själv lätt får, men inte utan lite smek och kel först som uppvärmning).
#24 då har vi samma "uppfattning" om saken. Det är alltså inget onormalt eller mrkligt med att en kvinna inte kan få enbart vaginala orgasmer- sen kan ju jag undra…..måste man får orgasm VARENDA gång? Jag kan ändå uppskatta en kortis eller snabbis eller liknande då och då. Problemet är ju om man aldrig får chans att få orgasm och killen inte ens försöker eller bryr sig :( Men nu blev det kanske lite OT.
Det är något man får träna på tillsammans. Ställ gärna frågor till varandra och kolla vad den ena gillar mest osv.
Skräckfilm - Hårdrock - Min blogg - Last.Fm
#18 Oj, och jag som "inte ens kan komma" (svårt för det) då skulle jag blivit dumpad direkt då, haha. Trodde inte det var en sådan stor grej om tjejen kom eller inte eller på vilket sätt liksom. Visst vill man att partner ska få orgasm och det är en stor del, men tja som jag då. Jag är väl ändå nöjd med sex utan att jag kommer för jag föredrar också snabbisar, det har gått så länge nu också att jag inte anstränger mig nog för att hitta min väg till orgasm. Fast jag vet att min partner skulle göra vad som helst för att få mig att komma, han skulle bli lyckligare än mig. Men jag uppskattar sex utan orgasm. Vi pratar ändå och är väldigt bekväma så det är inte det.
#27 Men vad är det som är kul med sex om man inte får orgasm? Jag är ju sån som får orgasm hur lätt som helst och för mig så är det den enda anledningen till att ha sex i princip. Så jag fråga bara för att jag är nyfiken och inte kan sätta mig in i hur det skulle vara att inte få orgasm.
#28 Jag kan inte riktigt säga något annat för jag har inte upplevt det. Men jag har inte så stor sexlust heller och det kan nog bero på det.
Jag tycker vagnials sex är jätteksönt men jag kommer inte speciellt ofta på det viset. Se xär jättekul utan orgasmer också. Helt ärligt är orgasm-jakt det tråkigaste i världen. När killen lixom gett sig på fan att nu SKA han ge mig en orgasm, eller sig själv ett sprucket blodkärl i hjärnan. Jag känner genast av frustrationen och slutligen uppgivenheten och jag är OTALT nöjd med sexet….frma tills han fick för sig att livet är endast till för att ge MIG en orgasm.
fy fan vad jag hatar sån press. Fuck and live lixom. Orgasmer är en bonus, inget jag preosnligen kräver ska komma varenda gång, även om det är otroligt trevligt. Men nej, för mig själv är målet med sex inte alltid en orgasm, däremot älskar jag HANS orgasm, som märkligt nog alltid sker…hur man än gör.
#30 Haha instämmer.
#30 Ja, nej jag menar inte att det skulle vara något fel på att ha sex utan orgasm. Och jag gillar definitift inte jakten efter en orgasm - börjar den så tar det totalstopp för mig och jag brukar inte ens kunna få orgasm efter det. Men annars är jag sådan som får orgasm väldigt lätt så jag ser det som en naturlig del i sexet och utan den är det liksom inte så mycket…