Relationer iFokus

Relationer

Etikett: känslor
Läst 1324 ggr
Leyvas
0

Har väldigt svårt att tolka honom

Undrar om någon skulle kunna hjälpa mig att tolka lite saker (bästa gissning duger alldeles utmärkt).

Det är så att det finns en kille som jag har kännt i 6-7 år (online). I början pratade vi rätt ofta, men de senaste åren så har det varit lite till och från och mest när jag har tagit initiativet till det.
Jag gillade honom mer än bara som kompis från första början, men ingen av oss har någonsin nämnt något om något sådant. I mitt fall för att jag är för blyg.
Vi har båda haft pojkvänner/flickvänner genom åren, men jag har aldrig slutat tänka på honom.

Saken är den att han hela tiden har gett mig väldigt blandade signaler, pratar sällan(ibland 1-2 månader), är upptaget med annat etc etc, men samtidigt har vi kul när vi väl snackar. Vi retas väldigt mycket med varandra, skojjar om det mesta(oftast något perverst ;P) och de två gånger jag hittat en pojkvän så har han otroligt många frågor och åsiker om varför de inte är bra för mig osv och istället säger han att jag borde komma ned till Portugal(där han bor) så kan han hitta en snygg portugis åt mig. 

Säger alltid "kisses" etc i slutet av en konversation, frågat  "Can I crash at your place if I take a holiday to Sweden?" och det får mig att tro att han kanske känner något med, men samtidigt så känns det som att han inte är interesserad av att ens prata med mig när han hör av sig så otroligt sällan… Några förslag/frågor? xD
Eftersom det är online så blir det ju lite speciellt…. (fullt medveten om vad allt sådant innebär(faror etc) och jag är 24 så kan ta hand om mig själv) men tänker att avståndet spelar stor roll och att man inte gärna vill vara i ett distansförhållande etc

Om någon har den minsta lilla tanken så hade det vart uppskattat :)

Intehärutandär
0

Jag får känslan av det jag läser att han nog inte är speciellt seriös. Kommer Du ner så kanske de kan bli ett semester-strul - eller så blir det bara en hemsk besvikelse. Men något seriöst ser jag inte i det hela. Det är spännande och bekvämt att flirta (eller t o m  ha cyber-sex) över nätet med en "främling". Man är nog mer ohämmad. Bara det att han ska finna en snygg portugis åt dig låter ju inte som att just Han vill ha dig.

Sedan får jag tillägga att "kisses" betyder mer för oss än dem. Det skriver dem som en vardaglig grej för de kind-kysser varandra då de hälsar. Har vänner i Italien som skriver "Baci" hela tiden. De är mer varmblodigare än oss. :)

Jag skulle nog satsa på att hålla det på en vänskaplig nivå över chatt. Och finna lyckan närmare (mer realistiskt). Sen finns det inget som hindrar dig att åka ner på semester.

Leyvas
0

#1 Jo, det har du ju iofs rätt i att de är lite varmblodigare än oss.. vi är ju väldigt privata av oss här uppe ^^
semester strul tvivlar jag starkt på för han vet att jag aldrig skulle gå med på en sådan sak och han är inte heller typen. Han blir otroligt deppig när hans förhållanden tar slut.

När det gäller det med att han ska hitta en kille åt mig.. så t.ex. senaste så nämnde han "i x åldern.. etc etc" saker som passade precis in på honom :P

[Qimsid]
0

Har kompis som varit i samma situation som dig. Själv är jag tillsammans med en skotte, men han och jag har pratat i princip varje dag sedan vi startade och kan inte vara ifrån varandra, vi måste ha kontakt på något vis varje dag. Vi pratade då alltså varje dag i ca 1,5 år innan vi träffades.

Min kompis däremot har börjat inse att hennes "romans" är dryg och leker med henne. Både hon och han är väldigt unga. Så jag skulle säga att det låter för er som att det inte händer så mycket mellan er tyvärr. Skulle inte gå in för det så mycket om jag var du utan försöka hitta någon som verkligen tycker om dig. Det låter bara vänskapligt från hans sida enligt mig. Sen om du är tillsammans med någon och inte han så är det en naturlig del av mänskligheten att vara lite avundsjuk snarare än svartsjuk.

Sarah
1

Nej jag tror inte att han är intresserad av mer. Han tar inte initiativ till kontakt och det säger mycket. 

Flirtande och att skriva kisses är helt normalt tycker jag, och att sova hos folk man känner när man reser, ja det är normalt det med :)

Karmatarerskanise
0

Eftersom gan inte hör av sig ich säger att han kan hitta en kille till dig tror jag inte han är intresserad på det viset.

Leyvas
0

Då är det väll antagligen tyvärr så.. det var ju lite synd ;P men inte mycket att göra något åt