sex förr och nu
Jag har ett ämne jag länge tänkt prata med min psykolog om men det kommer säkert emellan hela tiden så tänkte jag skulle utväxla det med er istället. Det är såhär att innan jag träffade min sambo blev jag utnyttjad mycket och använde själv sex på ett självdestruktivt vis. Jag hade ofta sex trots att jag egentligen inte ville det var mer vanligt än att jag hade sex för att jag ville det. Vid ett tillfälle tvingades jag ge oralsex på ett obehagligt och väldigt otrevligt sätt Nu har jag en sambo som älskar mig och inte pressar eller tvingar mig till något. Han stöttar och älskar mig genom allt och har inte klagat på detta en enda gång. Vi har fantastiskt sex. Helt otroligt och underbart. Problemet är att jag ibland får upp bilder av de tillfällen jag använt sex på ett destruktivt sätt. Jag kan tex inte ge min sambo oralsex för då är jag inte med honom utan på toaletten i Stockholm. Detta är inte några saker jag vill uppleva igen och absolut inte när jag har sex med min sambo. Jag vill inte koppla det med något av det gamla destruktiva mycket för att han verkligen inte förtjänar de och jag tror det kan skada vårat förhållande om jag börjar koppla sex med honom till något dåligt Detta leder till att vara sexuella liv blir lite… ojämnt. Okej jäkligt sällan. Något jag vet är påfrestande för honom men också för mig. Jag tänder på min sambo. Älskar när han rör vid mig på alla sätt. Men helt plötsligt känns det som jag är tillbaka i sängen med någon annan och jag upplever samma känslor som då och känner mig äcklad av tanken på att någon skulle röra mig på 'privata delar' och tanken på att röra någon mans kuk är rent av motbjudande. Detta gör att jag ogärna vill ta steget till sex, tänk om tankarna/känslorna kommer upp. Det känns jobbigt att göra honom onödigt upphetsad för att sen behöva avbryta. Och att 'köra på' ändå är otänkbart. Jag gjorde det i början och det var hemskt och väldigt orättvist mot honom. Han vill inte pressa mig och gör det inte så något sätt. Han nämner det inte ens och det är sällan han tar initiativ just för att han är rädd att pressa mig jag har berättat allt för honom. Han vet vad jag gått igenom och vad jag ibland upplever. Han vet också hur jag känner för honom och att jag älskar att ha sex med honom. Det går inte att jämföra med något jag varit med om tidigare och i början var deti väldigt förvirrande för mig att ha sex med någon som brydde sig om mina lustar också. Jag undrar om någon har varit med om detta också. Eller bara har tips, knep eller råd för hur jag ska komma över detta och kunna njuta av min sambo. Kanske har någon bara en tanke att dela med sig av?
Anna och taxen Max
Jag har tänkt börja i terapi eftersom vissa saker helt enkelt vägrar försvinna, oavsett hur mycket jag försökt läsa om det, träna bort det eller fundera ut en lösning på det.
#1 terapi är jätte bra. Har gått hos psykolog i ca 5år nu och även om det är jobbigt så hjälper det på länge sikt. Något som jag starkt kan rekommendera. Det ända som är, är att man måste vara brutalt ärlig och verkligen säga som man tycker och känner hur det än kan låta.
Anna och taxen Max
Jag har inte haft destruktivt beteende på samma vis som dig, men varit utsatt för våldtäkt, som resulterade i mitt barn.
Jag vägrade män och sex i 4 år. Då träffade jag först helt fel man, som sa att jag var det äckligaste han sett - för man ska vara anorektisk (Jag hade ju fått barn och inte gått ner allt i vikt)! Träffade några tvivelaktiga män efter. Sedan tog jag paus ett par år och blev mer säker på mig själv - och hade seriösa relationer.
Min tanke till dig är att Ni skulle prova romantiskt sex istället till att börja med. Ta det lite varligt. Och börja med middag, bio, filmkväll, massage, bad, smekningar och njut av varandra. Så att Du byter tänket om att sex är något man bara gör för andra till något att njuta av ända ut i tåspetsarna med din partner.
Terapi är förstås bra också, gärna för Er båda så alla tankar kommer ut och han hör teraputens förlags själv.
#3 usch vad hemskt :( sånt har jag klarat mig undan. Vissakan verkligen vara hemska med vad dom säger. Din tanke är bra :) ska försöka tänka ut något. Bäst vore om man fick tag på en raggarbil ;) det påminner bara om honom och har bara positiva minnen i sig från början till slut. Tyvärr tvivlar jag på att någon hyr ut sin bil en timme eller två ;) Terapi får jag nog inte med han på. Han tror inte på det trots att jag går i terapi. Han säger att det funkar för vissa tex mig men inte för honom. Jag har funderat på någon typ av sex terapeut men känns lite fel område tror jag. Jag menar själva sexet är grymt det är bara delar från mitt håll som inte funkar…
Anna och taxen Max
#4 Jag tycker inte du ska lägga allt tyngd på dig själv. Han skulle kunna gå i sex eller parterapi med dig för att stötta dig, finnas där och visa att han är med dig hela vägen, lära sig förstå dig bättre, och om han lär sig om sig själv av det, ja så mycket bättre!
Ni är ett par, dvs et TEAM, och team jobbar tillsammans!
#5 det är sant det du säger tyvärr är min sambo väldigt fyrkantig med vissa saker. Jagtvill tro att om jag krävde att han skulle gå med mig i terapi skulle han göra det. Han var med en gång. Men han öppnade inte munnen. Samtidigt som han ska finnas för mig måste jag acceptera att det inte är något för honom. Jag vet att han finns med mig och vi pratar väldigt öppet om saker. Han är bara sån som håller mycket inne. Tror det har att göra med att hans pappa övergav dom när dom va små och dricker mycket. Sen är dom såna i hans familj, allihop. Dom pratar inte om sånt.
Anna och taxen Max
#3: Åh fy vilken hemsk person som kläcker ur sig nått sånt där! Förstår inte hur det har kunnat gå så långt att folk inte bara har ganska sjuka/oklara bilder över hur en hälsosam/snygg människa SKA se ut. Det är fullständigt ologiskt att vräka ur sig sin åsikt på det där sättet eftersom det inte kan göra annat än skada (Vissa har dock som tur är förmågan att låta såna löjliga kommentarer glida av som vatten på en gås).
Skönhet ligger i betraktarens öga och då är det rent av egoistiskt att vräka ur sig negativitet bara för att någon person inte passar just en själv.
Lite OT, men ibland blir jag bara lite trött på all skit jag ser människor utsätta varandra för, HELT i onödan..
Mvh Nathalie
#7 visst är det skrämmande
Anna och taxen Max
#4, Ni kanske kan cruisa lite i sommar. Jag bor i Dalarna och här är cruising var och varannan dag på sommaren. 🙂
Det är väldigt trist att han inte vill gå på familjeterapi, för det är ju som sagt inte bara för din skull, utan för Er.
#7. Javisst, var han ett totalt pucko. Och då vägde jag runt 55 kg. Iofs 10 kg mer än innan graviditet (men ändå 15 kg mindre än vid graviditetens slut). Jag är kort och petit, men han var själv pappa och borde veta att en kropp efter graviditet inte alltid blir som förr. Han skickade ett foto på en anorektisk tjej i brudklänning, då skällde jag ut honom och sa adjö!
Det sjuka är att han via dejtingsida stött på mig nu på senare dagar. Då jag gått ner till 52 kilo (som passar denna 'nya' kropp) och blivit smalare (inget tonårshull kvar heller). Han kände inte igen mig, men jag kände igen honom och tänkte bara att han är totalt blåst - här finns inget att hämta mer än en pungspark måhända! 😎
#9 jag tror nog vi får kidnappa någon bil och göra någon utflykt :) Låter som det var bra att du tog dig ifrån den där killen!
Anna och taxen Max