Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 2111 ggr
Nicollan
0

De vanligaste misstagen i förhållanden.

Lyssnade på Jacqueline Joo häromdan som pratade om de vanligaste "misstagen" i förhållanden.

Dessa var:
* Man gör sällan gemensamma saker, man slutar liksom anstränga sig och uppleva nya saker tillsammans.
* Ältande av gamla konflikter, man drar upp gamla saker vid varje bråk och löser inte problemen.
* Olika sexlust.
* Den enas psykiska tillstånd drar ner relationen.

Tycker ni dem stämmer bra?

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Gur4m1
0

JAg tycker det stämmer fin-fint faktiskt :) Även om alla punkter förr eller senare skett i mina längre relationer men också alltid går att åtgärda på något sätt (utom möjligen att få exakt samma sexlust). Det stämmer för min del. Skulle inte kalla dem för misstag utan snarare "problem" som lätt kan uppstå. T.ex hur kan man kalla "psykiska tillstånd (t.ex att man mår dåligt)" för ett misstag och skulle man dumpa någon för att denna går in i en depression? så det känns mer som ett problem som man kan lösa. Däremot att fortsätta uppleva saker, vara spontana är något man kan påminna sig om ibland och undvika.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Afturelding
0

Ja, det tycker jag stämmer. Men, jag måste ändå säga att sexlust ofta är en sådan sak som kommer och går, beroende på saker som sker i livet. Jag har alltid haft skyhög lust fram tills i höstas, men nu är det min sambo som har högre än mig istället. Därför tycker jag inte att det är så viktigt att man ligger på samma hela tiden, det går ofta att jobba runt.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

ChristineL
0

Jag tror det kan ligga mycket sanning i det, men det där med sexlusten vet jag inte om jag tror på…