Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 962 ggr
[typellisch]
0

Att ta sig i kragen, hur?

Jag har blivit väldigt sviken av väldigt många människor i mitt liv. Så många vänner har betett sig så himla illa och det är nu dom senaste dagarna jag insett mina s.k problem till att lita på folk. Jag drar mig undan och är hellre själv än ger mig in i en relation (vänner som partner).. det har legat i mitt undermedvetna ett bra tag fram till nyligen.

Har någon tips på hur man sparkat sig själv i arslet och tar sig ork och vilja träffa nytt folk?
Har träffat en person, åkte hem till henne till och med och hon bor i Värmland. Vi hade det himla trevligt så vet att jag kan om jag bara kommer mig för. Men att just komma mig för är det svåra.

Anna4077
0

Har samma problem så tar gärna del av råden. Tyvärr har jag inga egna råd men kan säga att du inte är ensam.

Anna och taxen Max

[typellisch]
0

#1 Det är skönt att inte vara ensam faktiskt.

Jag orkar bara inte mer skit och pannkaka känner jag.. men man måste väl riskera att få det för att kunna få nya kontakter.
Har rensat bort alla mina vänner så vill bara ha nya och vettiga människor som ger bra energi och är … normala.

Anna4077
0

Jag har också rensat bland mina vänner. Har knappt några kvar. Är precis som du trött på att bli sviken. Känner att jag har annat att lägga energi på. Just nu har jag i och för sig en sambo som jag älskar och som älskar dig. Utan honom vet jag inte hur de hade sett ut.

Anna och taxen Max

eirwen
0

Känner igen mig. Försök att inte tänka på alla de gånger du blivit sviken, sårad och lämnad utan försök att tänka på hur bra det kan bli, som med den tjejen du träffade. Har inte mycket bänner själv på grund utav saker som detta men börjar känna att det vore både bra och trevligt att ha det.

Värd för https://socialtarbete.fria.ifokus.se och medarbetare på Psykologi ifokus.

[typellisch]
0

#3 Skönt att du har någon i alla fall :)

Själv har jag inga vänner kvar förutom tjejen i Värmland. Men pratar med en kille så får se hur det går (ska bara ta mig i kragen och träffa han) och sen har jag min hund. Så sysselsatt är jag åtminstone och det är skönt.

[typellisch]
0

#4 Tack för peppningen :) Hoppas du hittar fina människor du med att ha i livet!