Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 2680 ggr
[Märkligt]
0

Förvirrad, signaler eller inte?!

Jag skrev ett inlägg här på iFokus för inte så längesen om mitt ex och min smärta för att jag saknar honom.

Nu är det såhär att vi har pratat enda sen den dagen vi gjorde slut vilket är snart två månader sen, och det jobbiga är att det känns verkligen som att jag får signaler av honom ibland och jag vet inte hur jag ska tolka dom. Det kanske inte ens är signaler, han gör det säkert inte med flit men ibland känns det verkligen som det och jag vill egentligen tro att det är det. 

Dom signaler jag får från honom är att han på den senaste tiden varit extremt glad, på bra humör och vi pratar om massa roliga saker och skämtar o så, sen igår kallade han mig för "Johanni" vilket han inte gjort sedan vi var tillsammans, han är väldigt snäll.. typ när han ska sova och vi säger godnatt så är det liksom dom här meddelandena "Sov gott Johanna! :)" 
Han delar även med sig av en massa låtar till mig som han tycker om, även låtar som vi brukade lyssna på väldigt ofta när vi var tillsammans, en del låtar som handlar om kärlek med fina texter… 
Han låter mig ha en fest hemma hos honom i hans lägenhet (som vi bodde i tillsammans innan jag flyttade) när han sagt att han har svårt att lita på mig efter det som har hänt, men nu helt plötsligt gör han det? 

Jag vet inte vad jag ska tro men jag vill verkligen att det ska vara signaler 😕

Gur4m1
1

Jag vet inte varför det tog slut, tänker mest att "Det tog väl slut av en anledning?". När jag gör slut med någon…så bryter jag all kontakt, sällan för att jag är arg eller sur- utan just för att sånt här sker- den ena partern, jag eller den andre- kommer förr eller senare misstolka, speciellt om man inte är lika överrens med hur avslutade man är. Ni har gjort slut och jag känne rinte ditt ex men du måste vara svältfödd om du tolkade just de där sakerna som inviter till mer än vänskap. JAg har vänner som skriver mer intima meddelanden än "gonatt Johanna:)!", om du förstår hur jag menar. Men det handlar ju om att jag inte vet hur ni kommunicerade när ni var ett par.

Så…varför tog det slut mellan er och hur länge var ni ett par? Mins bara att du var väldigt sorgsen.

"greppa efter halmstrån" kallar jag iallafall detta fenomen för- och det är klassiskt i det här sammanhanget. Du har känslor och är vän med honom för att du genuint vill vara hans vän eller för att du bara väntar på en andra chans?

Jag bryter med mina ex tills de bara är vänner för mig och jag har jättebra vänner bland några av mina ex- fortfarande efter 5-10 år. Men vi kunde omöjligt vara vänner precis efter uppbrotten för den ena eller den andra "greppade" efter halmstrån, det uppstod missförstånd, man blev svartjsuk och sårad.

Var ärlig mot dig själv, kanske även vara ärlig mot honom och fråga honom rakt ut: Vad vill du? Ser du något mellan oss som är värt att chansa på igen? Om inte…så kanske det är sags att kapa banden lite och börja stå på egna ben. Just nu är d beroende av honom, du har ju inte alls släppt ditt ex och då kan du heller inte processa det faktum att ni inte längre är ett par och att ni abra är vänner- att det inte finns några dolda budskap om återförening eller kärlek.

Hänger du med i hur jag tänker? :)

Han kanke är jätteglad igen för att han skaffat en ny tjej men ännu inte berättat det för dig. Hur skulle du reagera då?

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Karmatarerskanise
1

1 http://relationer.ifokus.se/discussions/5191462fce12c44963000545-som-dagliga-hjartattacker?discussions-3 Ts jag tror du riskerar att bli ännu mer ledsen när du läser in sådant. Att han inte litar på dig gällande förhållande/känslor är inte samma sak som att han inte litar på dig gällande materiella ting. Dessutom träffade han väl en annan nu ?

[Märkligt]
0

#1 Läs inlägget från den länken Hera skickade med, där står det lite mer om hur vi gjorde slut osv. 
Sen tycker jag det här han skriver till mig påminner mycket om hur vi skrev till varann just när vi var  tillsammans, han verkar lika glad, humoristisk och gullig som han brukade vara, det är just därför jag får för mig att det är signaler för jag vet att han inte brukar göra så, han gjorde inte så den första månaden efter vi gjort slut. 

#2 Jag tror inte heller att jag kan bli så mycket mer ledsen eller besviken än vad jag redan är, det känns redan som jag har nått botten och jag kan lika gärna ligga kvar ett tag till. 
Jo han träffade en ny, men dom träffas inte på det sättet, visst dom umgås varje helg och så men det händer liksom aldrig nånting, och han vet hur mycket jag ångrar mig och att jag fortfarande älskar mig och han vet även hur mycket jag kämpar för honom… så därför får jag för mig att han kanske börjar dras tillbaka åt mitt håll igen, men jag vet inte. Jag hoppas ju inte allt för mycket i alla fall, det är säkert bara en ren slump.