Dejting

En konstig relation

2018-08-04 19:21 #0 av: sthlmsyndrome

Så jag träffar en kille och saker har gått fort fram. Jag har sovit hos honom varje natt i snart två veckor. Vi kysser varandra hela tiden. Vi har träffat varandras vänner. Vi lagar mat ihop. Vi åker på utflykter. Vi hörs på telefon så fort vi inte ses. Med mera!

Jag har sagt till honom två gånger att jag inte vill ha ett förhållande men samtidigt känns det som att vi i princip har det? Eller har ni haft liknande relationer? Jag vill inte att det vi har någonsin ska bli förstört utan jag tycker vi är så pass bra vänner att jag föralltid vill behålla honom och därför vill jag inge att känslor eller liknande ska förstöra det vi har.

Anmäl
2018-08-04 19:31 #1 av: angest

Ja det är ju upp till er om ni anser att ni har ett förhållande eller inte och vad ni vill göra med varandra, men jag hade inte velat kyssa en person hela tiden som du beskriver att ni gör när det är någon jag inte vill ha ett förhållande med.

Anmäl
2018-08-04 19:42 #2 av: Namiko

Det låter som min typ av relation. Jag är relationsanarkist och vill inte sätta namn på mina relationer, jag har därför inte förhållanden även om en relation jag har kan se ut som vilket förhållande som helst. 

Jag tycker att en relation som man inte sätter namn på blir mycket mer flytande och man får inte samma förväntningar på varandra utan relationen får utvecklas fritt i den riktning som passar alla inblandade. 

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Anmäl
2018-08-04 21:29 #3 av: OlgaMaria

En vän som man kysser är mycket lätt att förlora om man inte vill ha ett förhållande. Att behålla en person för alltid är oftast omöjligt om man inte bestämmer sig för att vara ihop för alltid. Om du inte vill ha ett förhållande är ju risken stor att han förr eller senare träffar en annan tjej och vill då inte ha denna typ av relation med dig.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anmäl
2018-08-04 21:47 #4 av: Caeli

Verkar som om du redan har trillat dit...!

10% av livet är underbart, 10% är svårt, 80% är vad du själv gör det till.
Anmäl
2018-08-05 14:06 #5 av: sthlmsyndrome

Jag pratade med honom igår och sa att jag var rädd att förlora honom och därför ville ha honom som vän. Men han säger att han inte kan det för att han är för attraherad och han undrar varför jag isåfall sover över och varför jag säger det nu.

Anmäl
2018-08-05 14:06 #6 av: sthlmsyndrome

Vadå ”verkar som att du redan trillat dit”?

Anmäl
2018-08-05 14:37 #7 av: OlgaMaria

#5 Väldigt relevanta frågor han ställde. Grejen är att han är inte din vän och skulle han vara det skulle er relation vara totalt annorlunda mot vad den är nu, och möjligen inte ens existera.

Anmäl
2018-08-05 14:41 #8 av: sthlmsyndrome

Men vad är han då? Han måste ju vara min vän med tanke på att vi har kul ihop, umgås mycket och bryr oss om varandra.

Anmäl
2018-08-05 14:43 #9 av: Justde_

#8 ni befinner er i limbo ! Och gissar att ni kommer sluta umgås om du inte vill gå vidare då han har känslor för dig

Anmäl
2018-08-05 14:47 #10 av: sthlmsyndrome

Han har aldrig sagt att han har några känslor. Han har sagt att han är attraherad. Det är väl inte samma sak?

Anmäl
2018-08-05 15:16 #11 av: sthlmsyndrome

Eller? Vad menar man med att säga att man är för attraherad för att vara vänner?

Anmäl
2018-08-05 15:23 #12 av: MonicaLagerquist

Vänner pussar man ,partner kysser man

Skämtar

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2018-08-05 15:48 #13 av: sthlmsyndrome

Hela situationen är bara så skev. Om vi är ute med vänner så har han handen på mitt lår. Han håller om mig bakifrån om jag beställer en drink. Vi kramar alltid varandra så hårt vi bara kan och tar på varandra så fort vi får chansen. Vi umgås hela tiden. Det klart man blir förvirrad över vad fan vi har för relation egentligen. Vi kan stå i köket och laga middag varpå han kan kolla på mig och kyssa mig och sen så fortsätter vi laga mat.

Anmäl
2018-08-05 16:45 #14 av: Ipo

Det låter inte konstigt alls. Som vilket par som helst.

Anmäl
2018-08-05 17:01 #15 av: sthlmsyndrome

Men vi är ju inget par!

Anmäl
2018-08-05 17:01 #16 av: sthlmsyndrome

Jag vet inte vad jag ska sätta för etikett på oss, det är den.

Anmäl
2018-08-05 17:36 #17 av: Maria

Du får väl ta och prata med honom så att ni får reda ut vad det är för förhållande ni har.

/Maria

Anmäl
2018-08-05 18:22 #18 av: Vikan

Rent normativt hade man utifrån den beskriningen trott att ni var ett kärlekspar. Red ut det med honom hur ni båda känner om relationen och vart ni anser att ni är

Anmäl
2018-08-05 18:35 #19 av: sthlmsyndrome

Jag vågar inte göra det för jag vet inte vad han känner. Istället säger jag att jag bada vill vara vänner.

Anmäl
2018-08-06 13:51 #20 av: sthlmsyndrome

Hur skulle ni tolka ”jag är så attraherad av dig så det är löjligt”? Han sa det igår nämligen. Men saken är ju att han inte använder orden ”tycker om dig så det är löjligt”, det hade ju varit en helt annan sak....

Anmäl
2018-08-06 15:45 #21 av: Katti

Jag skulle gissa att du själv sätter upp murar så att han inte vågar prata om känslor. Du har ju dessutom gjort den biten svår för honom genom att rätt ut säga att du inte vill ha ett förhållande...

Någon av er måste helt enkelt våga börja prata känslor. 

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Kennel Min Bästa Vän & Skullebo kaningård

Anmäl
2018-08-07 11:34 #22 av: sthlmsyndrome

Kanske. Min magkänsla säger mig ändå att han är totalt ointresserad.

Nog för att han hör av sig konstant. Inatt höll vi om varandra hårt hela natten och pussade på varandra. En timme efter jag åkt hem så hör han av sig. Smsar, ringer, snapchat. Vill planera dagen/kvällen igen.

Men det finns ändå en del av mig som säger att han är med mig i brist på annat..

Anmäl
2018-08-07 13:06 #23 av: Katti

Min magkänsla säger mig att han är jätteintresserad Cool. Tror du har  en låg självkänsla som sätter käppar i hjulen för dig! Du är värd att älskas Hjärta. Stöt inte bort honom!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Kennel Min Bästa Vän & Skullebo kaningård

Anmäl
2018-08-07 16:34 #24 av: tiger tok

Varför vill du inte ha ett förhållande?

"Djur pratar, men bara de som vet hur dem ska lyssna kan höra vad dem säger!!"
Anmäl
2018-08-07 17:19 #25 av: sthlmsyndrome

För mig kan killar behandla en precis som en flickvän och bete sig som om dom är upp över öronen förälskade men rätt vad det är så blir man dumpad. Man var bara ett tidsfördriv.

Jag vill ha ett förhållande. Kanske med honom. Det borde ju finnas en anledning att vi umgås dygnet runt men det kanske bara är det sexuella.

Anmäl
2018-08-07 17:39 #26 av: OlgaMaria

#25 Det är viktigt att du inte ser på dig själv som ett tidsfördriv. Nu framställer du dig själv som ett tidsfördriv också när du säger att du inte vill ha ett förhållande men ändå kysser honom och spenderar massor med tid och närhet med honom men ändå "bara vill vara vänner". Det är lätt att man blir behandlad efter hur man värderar sig själv och hur man agerar mot sig själv. Om du vill ha ett förhållande så umgås du inte på detta vis med någon som inte vill ha samma sak. Förklara för honom att du vill ha ett förhållande, kanske med honom, och att du vill veta vad han vill.

Anmäl
2018-08-08 11:09 #27 av: sthlmsyndrome

Idag berättade han hur glad han är att jag är där och ”hur ska jag klara mig utan dig när jag åker iväg i tre dagar”. Han frågade även om jag ville ha extranyckeln medan han är borta så att jag kan vara hos honom.

Det måste väl vara positivt!

Anmäl
2018-08-08 13:22 #28 av: Namiko

#27 Det låter som att det är mycket mer än bara attraktion från hans sida. Han är säkert rädd att erkänna att han har känslor för dig eftersom du pratar om att bara vara vänner. Jag tycker att det är dags att ni pratar ut ordentligt om vad ni känner för varandra. Inklusive dina rädslor gällande förhållanden. Det du måste inse är att han inte är dina ex, han är en helt egen person och även om tidigare erfarenheter har gjort dig rädd för att ha förhållanden, så betyder det inte att den här killen kommer göra samma sak.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Anmäl
2018-08-08 13:28 #29 av: Gronstedt

Varenda dag, på alla sätt han kan, visar han dig och talar om för dig att han tycker om dig, att han är tänd på dig, att han vill vara med dig, att han vill försöka dela sin tid och sin framtid med dig och att han inte vill vara din vän utan mycket mer än så. Det enda han inte gör är att tala om för dig exakt vilken etikett som ska stå som rubrik för ert förhållande.

Det spelar ingen roll vad ni kallar förhållandet, det finns ändå. Och du kan bli precis lika dumpad om du kallas flickvän eller om du kallas tidsfördriv. En etikett ger varken mer eller mindre trygghet.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.