få tillbaka sitt ex?
Jag och mitt ex gjorde slut för ca 2 månader sedan (29 Mars) det var han som gjorde slut med mig och han sa att anledningen var att han var väldigt stressad över skolan och att hinna med att umgås med mig, sina vänner och få tillbaka kontakten med sin pappa. Så han sa helt enkelt att han inte hade tid för ett förhållande just nu. Blev såklart hjärtekrossad och grät floder men han sa då i början att vi skulle fortsätta vara vänner och att vi kanske kunde hitta tillbaka till varann i framtiden när det inte var så mycket med skolan och så. Jag gick med på det och sa att vi fick se vad som hände i framtiden helt enkelt. Lite senare ändrade han sig och sa att vi aldrig mer skulle kunna bli mer än vänner då han hade tappat känslor för mig pga våra små tjafs som egentligen inte är nånting alls, vi bråkade aldrig i vårat 6 månader långa förhållande utan det enda tjafs vi kunde ha va att jag kunde bli lite ledsen och så när han satt sig och spelade dator när jag kom hem till honom och det är väll förståeligt eftersom jag kom dit för att umgås med honom inte för att sitta i hans vardagsrum medans han spelade dator. Det var verkligen inga tjafs som han påstod. Finns ju personer som bråkar om precis allt i ett förhållande så vi hade det väldigt bra tillsammans om man ser det så. Vi pratar fortfarande med varandra lite då och då och han har sagt att vi kanske kan ses en stund nån gång i sommar då han vet att jag är och känner mig väldigt ensam. Han har även sagt bara för några dagar sedan att han bryr sig om mig så det känns ju bra att höra det även om vi inte är tillsammans. För det känns ju ändå som att han faktiskt tycker om mig lite än med tanke på att vi fortfarande pratar ibland och att han blir orolig och säger att jag ska vara försiktig eller att jag ska gå hem när jag är ute och går mitt i nätterna (gör det för att rensa tankarna när jag är ledsen) och han säger att han bryr sig.
Men nu till den frågan jag hade tänkt att ställa:
Kan man få tillbaka sitt ex? Vet att vissa par kan göra slut och bli tillsammans igen många många gånger så det måste ju gå att hitta tillbaka även om det kanske inte funkar i slutändan. Har du nånsin hittat tillbaka till ditt ex? hur lång tid tog det innan ni började träffas/blev tillsammans igen?
För lixom jag och exet skulle ju kunna bli tillsammans om ett år eller två igen när det passar bättre, för vi kanske träffades i fel tidpunkt i våra liv det vet man ju aldrig. Vi kanske fortsätter ha lite kontakt och att vi ses igen om några månader/år och att allt fungerar mycket bättre då. Det får ju framtiden visa :) Kram
Låter som att du måste ge dig ut och träffa vänner och lite annat folk. Sitt inte och vänta på denna killen. Framgår inte hur gamla ni är men antar att ni är relativt unga än. Låter som han är osäker på hur han känner och vill och kanske till och med tycker det är jobbigt att han vet att du vill så mycket. Låt honom vara ett tag, försök hitta något i livet som är ditt. En sport eller fritidsysselsättning där du kan träffa andra människor och knyta andra kontakter. Min erfarenhet av att gå tillbaka till x är inget bra alls. Det finns anledningar till att man bryter upp och dessa återkommer ofta. Tycker inte du ska tänka på att bli ihop igen här utan tänka utåt och händer det sedan så gör det men kämpa inte för det för han gör inte det. Lycka till
Medarbetare på djurskydd.ifokus
Om jag är fullständigt ärligt så låter det som om han har sagt det där att ni kanske kan bli ihop senare, bara för att det inte ska vara så jobbigt för dig. Sen då ni varit vänner en tid så kanske han vågade säga att han inte är alls intresserad.
Det låter nog som om han inte är intresserad av dig på det sättet och visst kan det ändras i framtiden men jag skulle verkligen inte hoppas på det.
Slösa inte din tid på någon som är helt tydligt inte intresserad av dig på det viset. Lev ditt liv och du ska se att du hittar någon som faktiskt bryr sig om dig. :)
Om han sagt att ni aldrig kommer vara mer än vänner ska du inte hoppas på det. Det är sällan någon plötsligt blir kär igen. Definitivt inte om man tappar känslor efter 6 månader. Det är ingen tid.
#3 Sant! Missade den delen helt och hållet!
Om en person uttryckligen har sagt så, så ska man verkligen INTE börja hoppas på något, inte ens om flera år framåt.
Varför vill du vara med någon som inte vill vara med dig? 🤦♂️
Håller med föregående talare. Han har sagt han inte vill bli i hop med dig igen. Sluta gå och drömma om honom och spendera heller din tid på att komma vidare. även om du inte håller med om att ni har tjafsat är det inte bara din åsikt som räknas här. Om han tycker det har varit tjafs, så har det faktisk varit så för honom och det får du vackert respektera. Ni har tolkat situationerna på olika vis och varken du eller han kan påstå att den andra har fel där. Det är bara att gilla läget och lägga fokus på något annat.
“A single dream is more powerful than a thousand realities.”
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net
Tack för svaren. Ska försöka glömma honom