Relationer iFokus

Relationer

Läst 373 ggr
TottieL
2026-02-14 09:29
1

Sex utan orgasm?

Jag är sambo med en fin kille sen ett halvår tillbaka. Vi har det bra tillsammans och har sex 2-3 ggr i veckan, ibland mer ibland mindre. Orgasm däremot får jag kanske en gång i veckan, max. Har alltid haft ganska svårt att få det. I början var min kille bekymrad över detta. Han bryr sig om mig och vill att jag också ska ha det skönt. Jag har dock förklarat för honom att jag är supernöjd och glad med vårt sexliv ändå. Jag tycker att det är väldigt mysigt/sexigt att ligga med honom även om det inte leder till orgasm varje gång. För honom är det ju tvärtom. Om inte han skulle få avsluta med att komma så vet jag att han skulle bli extremt frustrerad :-). Det var nog därför det tog ett tag för honom att förstå. När han har det som allra skönast och när han sprutar så kommer han ju ”i mål” med sexet och det är ju så hela akten avslutas, på ett väldigt intensivt sätt, för honom. Men jag kan leva mig in i hans njutning och verkligen gilla när det går för honom också. Men motsvarande måste inte alltid hända för mig.
När han förstod detta upplevde jag också att han blev mer avslappnad och inte kände samma krav på sig att prestera.
På helgen eller när man har mer tid däremot då brukar han fokusera mycket på min njutning, slicka mig länge m.m. och då får jag orgasm till slut och det är ju underbart och superhäftigt Men jag måste inte ha det varje gång.

Hur är det för er? Tillhör ni dem som måste komma varje gång ni har sex för att vara nöjda eller är det okej om det bara sker då och då?

Fridaaaa
2026-02-14 09:31
2

Nej tycker inte det är viktigt att komma varje gång, huvudsaken är att det är skönt.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Molly2033
2026-02-17 10:30
2

Om jag och sambon har vanligt samlag så vill jag absolut komma, men det finns ju andra typer av sex. Ofta gillar jag att bara suga av min kille och då är det ju bara fokus på honom.

johan
2026-04-07 09:10
0

Min gissning är att detta delvis har att göra med att för män är sex klart vid orgasm, hur mycket man än vill, är det liksom svårt att göra något mer. Orgasmen blir en slutdestination.

För Kvinnor är det mer naturligt att orgasmen är en del av resan och enklare kan ske gång på gång. Orgasmen är inte förknippad med "nu är det klart" på samma sätt, vare sig biologiskt eller mentalt. Jag upplever ofta att en kvinnas första orgasm är när sexakten på riktigt sätter igång, inte slutar.

Funderar på att när orgasmen inte är förknippat med avslut, så blir den heller inte det enda som är gör akten njutbar och kan få avslutas utan orgasmen?

Personligen tycker jag det är extremt upphetsande att min partner kommer. Ju mer desto bättre. Så det blir en viktig del av min egen njutning.

#2: Håller med, oralsex är fantastiskt för totalt fokus på ens partner. Både att få och ge.

Mvh // Johan

Evita86
2026-05-26 20:49
0

sex ska njuta och man ska växa som människor/par och inte va någon tävling eller press på att komma få orgam.
har man bara fokus där på orgasm så har meingen med närheten.kärleken växandet som människa försvunigt.
allså känslolöst sen tack och hej .
säätt på porr runka/ onanera för snygg ja människa kom .
är de så kärkleken närheten.lusten ,hettan attrationen kontakten mellan 2 människor de slutar finnas om de blir viktigare att komma hitt ochditt

Karmatarerskanise
2026-06-05 12:55
1

#4: Man kan ha orgasm som mål och samtidigt njuta av resan till det.
Attraktion, närhet, lust och hetta är ju inte uteslutet bara för att man föredrar att man når till orgasm.

Enligt mig finns det inget mer intimt än när båda när orgasm samtidigt. Och det är riktigt riktigt hett.