Relationer iFokus

Relationer

Läst 166 ggr
[Sunlessflower]
2026-03-24 01:42
0

Min pojkvän vill dejta andra ?

Jag älskar min pojkvän väldigt mycket och vi har varit tillsammans i flera år, men han kan inte längre säga var vi står. När vi gick in i relationen fanns det löften om äktenskap. Nu, efter tre år, säger han att han är trött på mig. Han vet inte var vi kommer vara i framtiden och han känner en lust att dejta andra. Han säger att han känner sig begränsad och att allt i livet tar slut naturligt.

Han sa att han ska försöka göra sitt bästa för att stanna långsiktigt. Samtidigt säger han att han skulle vara väldigt ensam om han lämnade och att han inte riktigt har någonstans att ta vägen, eftersom han bor hos mig. Jag har sagt till honom att han borde lämna om han är osäker, att han inte ska känna sig fast med mig, men han gör inte det och jag är för fäst för att själv ta riktiga steg.

Jag känner mig som en placeholder när han pratar så här. Han gör mycket för att utvecklas medan jag bara väntar. Samtidigt känns det som att jag borde respektera att han är öppen och får ändra sina känslor.

Men överreagerar jag? Borde jag acceptera det här och stanna, eller är det rimligt att jag känner att situationen inte är rättvis?

Fridaaaa
2026-03-24 09:06
0

Ser att du avslutat kontot, så är ju bättre att tråden låses då

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Karmatarerskanise
2026-04-07 17:41
3

#1: varför det? Många tar bort konton men läser ändå svaren. Om inte annat kan det vara någon som känner igen sig i ts situation och därför är intresserad av svaren.

Karmatarerskanise
2026-04-07 17:48
3

#0: Att göra som han har gjort är inte rättvist mot dig.

Han verkar vara kvar endast för att han är feg och skäms av att vara ensam och behöver boendet.

Du borde inte slösa din tid på någon som inte är investerad i ert förhållande. Jag vet hur svårt det är att behöva acceptera att den framtid man har trott på inte existerar, och hur svårt det är att avsluta ett förhållande när man älskar någon och över på hopp, hur litet hoppet än är. Men när man kommit ur det och har fått perspektiv på det undrar man varför man inte lämnade tidigare.