Behöver tips och råd
Hej! Jag och en kille matchade på tinder i maj jag skrev ett meddelande till honom "Fina du och Bosse är 🥰" Bosse är hans hund som han hade med på bilder sen försvann plötsligt matchningen och konversationen vilket jag tyckte var lite tråkigt. Nu matchade vi igen på en annan dejtingsida han hade både sitt förnamn och efternamn på appen så blev nyfiken och sökte på han på facebook. Han hade lagt upp ett inlägg på facebook i mitten av juni att han under tid inte mått så bra och atr han trodde det berodde på bipolaritet , adhd eller utbrändhet eller en kombination av allt han hade iaf sökt läkarvård nu och skulle fokusera på sin sömn då han tidigare bara sov 1-3 h i flera månader. Han ser bra ut och verkar trevlig och vilja ha nåt seriöst jag träffar han gärna om han vill och orkar men jag förstår att det är tufft nu. Frågan är är det nån idé att inleda dejting med honom just nu ? Kommer han orka ses ? Jag har själv asperger+add och är deprimerad i perioder så jag förstår lite grann hur han har det. Hur lång tar det att komma tillbaka från utbrändhet om det är det han är ? Hur är det att dejta en person som är bipolär ? Jag är öppen för att träffa honom och dejta långsamt ingen stress alls. Jag vill absolut inte pressa honom så han mår sämre. Hur ska jag göra vad hade du gjort ?
Han var kanske inte intresserad eftersom han tog bort matchning och konversationen?
Jag hade inte försökt med honom.
#1: förklara då varför han skulle likea mig 2 gånger till om han nu är ointresserad ?
#0: Det är ingen som kan svara på någon av dina frågor mer än han. I och med att han tagit bort matchningen tidigare är han nog inte intresserad om han inte skulle ta kontakt nu. En del sveper att de gillar alla på dejtingappar och "sållar" sen. Det blir dumt att sitta och försöka analysera en annan persons hälsa som man aldrig pratat med också. Så om han inte själv visar intresse så skulle jag leta vidare om jag var du. Hoppas du hittar vad du letar efter!
#2: Hur ska jag kunna förklara varför en total främling gjort något?
Lägg inte så stor värdering i att någon har likeat online. Många gör det utan att mena något speciellt.
#0: Alla dessa frågar kan egentligen bara du och han svara på. Dejting har alltid vissa risker och dejting kräver en viss mängd energi av båda parterna. Öppen kommunikation kring vad man är ute efter och vad man kan erbjuda hjälper redan från första början.
Dessutom är varje person som är bipolär annorlunda. Hur långt man är i sin behandling, etc. påverkar även hur mycket man märker av diagnosen. Bäst är att prata med honom om/när han aktivt berättar att han är bipolär. Öppen kommunikation funkar alltid bäst och är effektivast om man försöker bygga något som ska hålla.
MVH Alva <3