Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 5078 ggr
moonii
2014-04-29 23:50
0

Hur blev ni tillsammans?

Hur blev ni tillsammans? Frågade ni ''chans''? Diskuterade ni? Berätta!

[Majbot]
2014-04-30 00:02
7

Vi träffades via kamrat (haha).

Gick på bio första gången, satt ute på stan någon timme och snackade… Efter det fortsatte vi träffas(ca 6-7 månader) vilket ledde till något mer, dock var han väldigt osäker på mig då han blivit illa behandlad av tjejer tidigare. Så det tog ett tag innan han vågade fråga om jag ville bli hans flickvän c: Snart 3 år tillsammans :)

sooooooofie
2014-04-30 00:11
8

Vi hade vart kompisar i typ 3 - 4 månader, umgicks väldigt mycket. Båda visste om att vi gillade varann, så en kväll sa jag bara ''Ja, men ska vi bli tillsammans då?'' Så gick det till :D

Valkyrija
2014-04-30 00:32
7

Vi träffades och klickade direkt. Jag visste väldigt snabbt att jag ville ha honom men då han blivit illa behandlad av tjejer innan så var han lite osäker. Jag som är ganska pushig(hihi)sa att jag verkligen ville ha honom, så han förstod att jag verkligen var intresserad. Tillslut(efter en månad haha) så sa han att han va redo och vi uppdaterade våran facebookstatus.. HAHAH men ah. Idag har vi varit tillsammans i 5,5mån😃Vi är 20 och 19 btw.. Det lät lite löjdligt med "uppdaterade våran facebookstatus" men är det inte typ så man blir tillsammans idag? 😂

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

[Rhodugune]
2014-04-30 00:43
2

För snart två år sen lärde vi känna varandra, via ett spel vi båda spelade, började prata mer och mer, blev snabbt väldigt bra vänner, började flirta, och pratade öppet om att det var nog bäst pga avståndet och ålderskillnanden att vi lät det stanna vid en vänskaplig flirt.

Nu är vi tillsammans sen ca halvår tillbax, kom framtill då att det vi delade var långt mer än bara vänskap och att vi redan beteede oss som vi var tillsammans och det var lika bra att erkänna att vi båda ville vara pojkvän/flickvän när han frågade mig, så nu åker vi och hälsar på varandra så ofta det går, i sommar kommer han och bor hos mig i en månad, sen får vi se vad som händer.

Har aldrigt gjort något liknade förr, vågat mig på något sånt här och det känns galet bra, vi kan prata om allt och vi ställer upp för varandra i vått och torrt, jag borde vara rädd som satsar så här, på något som vi inte vet vad det blir, men allt jag kan säga att jag mår så bra och känner mig så trygg med honom, vad som än händer kommer vi ta hand om varandra i det här, ser fram emot en underbar sommar tillsammans :)

imsuchadiva
2014-04-30 01:15
1

Har aldrig frågat, har bara känt att vi varit tillsammans. 
En kille jag var tillsammans med för något år sedan tyckte det var väldigt besvärligt att vi inte hade något speciellt datum. :P
Hade lite samma "problem" med senaste killen, han ville också så gärna att vi skulle ha ett datum så han hittade på ett eget, jag var inte alls nöjd med den dagen han påstod att de var vår dag för de var så patetiskt. tur det inte höll länge ;) han var alldeles för omogen, kommer inte exakt ihåg hur de var nu men vi pratade om oss/förhållande å nå sånt, då sa han men vi är ju inte ens tillsammans. Jag svarar förvånat "nähä?" han svarar "nä de är ingen som har frågat ju". haha jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. 
Han fick till svar att sånt märker man ju ;)

Cahira
2014-04-30 03:24
1

Jag och ett av mina ex kände bara plötsligt "Så asså är vi tillsammans eller?" (Det var en topic mer än en fråga) och kollade vart vi stod och vi båda ville satsa på det och sa "Så ska vi räkna vårt datum från idag då?" Japp, så blev det. :P

Hur lång tid det var efter vi möttes minns jag inte.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

kigon
2014-04-30 04:00
1

Kompisar i ett år! Sedan hade hon tydligen pratat om hennes kärlek för mig med en av hennes kompisar, och råkat skriva till mig att hon hade pratat om mig (lämnar ute varför hon sa det då det blir för långt haha), så efter 5 timmar fick jag ur det av henne med småtjatigt bönande 😃 Skickade mig screencaps på konversationen, och wellll…

Jag blev så enormt shockad, kunde inte svara henne och betedde mig som helt normalt och tog flertal timmar för mig att somna, vaknade även upp av mig själv kl 5.30 precis lika varm och hjärtat bulta som om de höll på gå isönder (brukar aldrig kunna vakna om det är under 8h), så då gav jag henne mitt svar…

Har aldrig känt mig på det viset, hela kroppen blev som kokt och det tog mååånga timmar innan hjärtat sluta slå i halsen, var en helt underbart om något stressande känsla 😃 Har haft liknande stunder efter det men inget som är lika intensiv som den första, är liksom speciellt när ens kärlek visar sig känna samma när man redan har uteslutit rena tanken av det och tryckt undan det i månader 🤪

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

[rumelle]
2014-04-30 05:21
1

Han addade mig på MSN. Jag föll direkt för honom och jag misstänkte att han kände likadant. Efter ungefär en månad av dagligt chattande berättade jag hur jag kände och han sa att han kände detsamma och sedan dess har det varit han och jag. :)

Gur4m1
2014-04-30 06:25
2

ia mitt ex…och ett spel. Han kände mitt ex via spelandet (datorspel- inte hästar eller lotto) och vi bodde i samma stad men träffades aldrig när jag var med mitt ex. så honom lite snabbt bara, så visste ungefär hur han såg ut.

När det tog slut med exet så tyckte han synd om mig för hur mitt ex gjort mot mig och att jag blev ensam i en stad där jag inte hörde hemma så han sökte kontakt för att erbjuda sin vänskap. På den vägen gick det. Efter intensivt umgänge i nästan en månad så sa jag som det var, att jag tyckte om honom som mer än vän och då berättade han att han kände likadant. Det är chansen man får ta, svindlande läskigt men oftast kan man ana lite hur den andre också känner, men ibland kan man tolka fel. Men jag är glad att jag vågade. 

Det var lite svårt, hela situationen att han var vän med mitt ex men han valde mig och mitt ex fick acceptera det, precis som att han fick acceptera att jag fortsatte min vänskap med mitt ex. Sen fanns det såklart "gemensamma vänner" som skulle tycka och förståsigpåa över vår relation.

Trots att mitt ex var den som bedragit mig så var det tydligen jag som var en dålig tjej, en som tog min pojkvän som "rebound" osv. Fick höra att folk slog vad om hur länge det skulle hålla osv.

Vi har varit ett par i över 6 år nu, 3 år längre än med mitt ex eller någon annan jag varit tillsammans med. Så….man får lov att våga blotta sig och ibland helt enkelt skita i vad omgivningen säger :)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

MalinMalvina
2014-04-30 07:09
0

Vi träffades via Badoo, han var bosatt i Skåne men skulle hit och träffa vänner så vi passade på att ses. Träffades 3 veckor ungefär sen frågade jag faktiskt chans på krogen! :D Nu 2 år senare är vi fortfarande tillsammans och sambos :)

Emelie-E
2014-04-30 09:37
0

Vi träffades på dåvarande bilddagboken, det gick över i msn, sms och sen träffades vi. Två veckor senare när han skulle köra hem mig efter att vi hade haft en filmkväll hos honom så frågade han om jag var hans flickvän nu. Och jag svarade ja ^^ när han åkte därifrån fick jag ett sms där det stod "hej flickvän (L)" och det har nu gått lite mer än 4.5 år sedan dess :)

Afturelding
2014-04-30 11:24
6

Han lade till mig på MSN efter en gruppkonversation, vi pratade ett par månader och bestämde oss för att träffas. Samma kväll frågade han "skulle du kunna tänka dig att inleda ett distansförhållande med mig?", haha, så himla typiskt honom att vara så formell 😃 Nåja, jag svarade ja och det är snart 6 år sen. I sommar firar vi vår första bröllopsdag.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[Lilyz]
2014-04-30 14:02
1

Vi brukade åka samma buss till skolan (olika skolor) och han spanade tydligen in mig ett tag innan han tillslut tog mod till sig att gå fram och prata. Blev rätt awkward men sen lyckades han hitta mig på lunarstorm och skrev till mig där och senare började vi skriva en massa på msn.

Vi hade gemensamma vänner så vi stötte på varandra irl då och då och en dag bjöd jag hem honom till mig, vi räknar den dagen som dagen vi blev tillsammans då det var första gången vi kysstes och liksom förstod att vi var kära i varandra. 😃Det var över 8 år sedan och fortfarande kära. :3

Portie
2014-04-30 15:28
0

Vi "träffades" på internet där vi pratade ett tag. Kändes väldigt bra och speciellt att prata med honom och vi kunde sitta i flera timmar och prata/skriva med varandra. Sen bestämde vi träff och han kom upp till mig (vi bor ca 13 mil ifrån varandra). Vi trivdes bra med varandra direkt men jag ville ändå ta det lite lugnt eftersom jag hyfsat nyligen hade kommit ur ett förhållande. Efter 2 dagar så frågade han var vi stod, om vi var tillsammans eller hur det var men ville fortfarande vänta lite till så vi bestämde oss för att vi skulle ge det några gånger för att se hur det funkar. Andra gången han kom upp till mig så kändes det bara så rätt så vi bestämde oss för att inleda ett förhållande.

Nu har det gått ca 4 månader och jag trivs fortfarande väldigt bra med honom och min familj och vänner gillar honom!

Fridaaaa
2014-04-30 17:45
1

Blev så naturligt under dejten.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

PrincessMelpomene
2014-05-01 12:00
1

Det var runt ett år sedan vi träffades. På den tiden var jag faktiskt upptagen, dock i en väldigt krävande och motigt förhållande. Men vi träffades genom en utbildning som vårt gemensamma jobb skickat oss på. Vi hade egentligen aldrig setts mer än på avstånd innan så jag visste vem han var då han kom innanför dörren i utbildningssalen. Jag kan inte säga att jag tror på kärlek i första ögonkastet men detta måste vara lust i första ögonkastet. Det var som om det fanns en slags elektrisk spänning mellan oss.

Vi kom efter det att bli väldigt bra vänner men också väldigt nära kollegor på jobbet. Men vi visste båda att vi ville mer. Så när min dåvarande motiga förhållande tog sitt slut fick vi chansen att prova. Vi har aldrig riktigt yttrat att vi är ett par eller att någon frågat chans. Det kom bara väldigt naturligt. Vi vet att det är vi och det räcker för lilla mig :)

Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!

Underbarn
2014-05-01 19:08
0

Det bara blev… Vi umgicks varje dag, sov med varandra jämt och vi båda kände att "ja vi är tillsammans". Vi frågade aldrig varandra eller så. Det bar snart 4 år sedan

FjantYoda
2014-05-01 22:58
0

vi var kompisar, på g till och från, å sen kompisar igen…. 

Så hamnade vi väl hos han på filmkväll, sov över där, och han frågade innan vi somnade om vi var tillsammans, å jag vände mig med ryggen mot å sa "JAG VET INTE SOV!" 

sen var vi konstant med varann, smsade, pratade via msn och fb och tillslut så skrev han åt mig att han tänkte ändra relationsstatus på fb till i ett förhållande å då var jag mer med på det ;) Det var över 3 år sen och vi lärde känna varann för 7 år sen :)

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Lia
2014-05-01 23:58
0

Jag och min kille träffades hos en gemensam vän på en filmkväll i början av november 2010. Sen betedde vi oss som ett par fram tills slutet av januari, men jag var väldigt osäker på vad jag ville. Till slut sa jag mer eller mindre "Okej då! Vi försöker väl!" xD Hahah, men det var väl tur!

Marvel-lous
2014-05-02 12:33
1

Vi träffades på en arbetsplats (båda konsulter) och han var den som tog initiativet; sa rakt ut att han var intresserad av mig.

Efter det dejtade vi och började umgås mer frekvent så till slut förstod alla att vi var ett par, men vi blev inte det officiellt förrän ett år senare efter att båda tyckte att nu var det väl dags att göra det. ;)

[Udoon]
2014-05-03 17:36
0

träffades av en slump i world of warcraft, nån som ville ha en dps till sin grupp, och jag som aldrig annars gjorde nåt i grupp frågade om det fanns plats för en mage som nyss dingat level 80 :P Och det fanns det.  Visade sig vara ett gäng på 4 killar som brukade spela ihop, i samma guild. Jag var så dålig så dom tyckte synd om mig och bjöd in mig till sitt guild, och vi började chatta på skype på kvällarna alla fem medans vi spelade (jag blev såklart mycket bättre :P). Det brukade bli så att jag och en av killarna alltid var sist kvar, och vi bara malde på utan att tänka på hur sent det var eller någonting, helt plötsligt var klockan 4 och ingen av oss hade märkt nåt, vi hade så mycket att prata om😃

Tyvärr tog det slut för ett tag sen(långdistans suger!), men vi var tillsammans i ca 3 år.

Olinaeriksson
2014-05-04 14:11
0

En kompis tog med mig på en fest med, för mig, endast okända människor på nyår för ett par år sedan. Tyckte på en gång att min nuvarande pojkvän såg riktigt bra ut och vi hade dessutom en del gemensamma vänner. Vi pratade lite och på tolvslaget pussades vi första gången. Efter det fortsatte vi att ses och sågs i ungefär 6 månader innan min pojkvän frågade om jag ville bli hans flickvän. Nu har vi snart varit tillsammans i 2 år.

teddykaniner
2014-05-04 16:58
1

vi träffades på chatroulette, började prata varje dag flera timmar, han var galen i mig och jag sa ja när han frågade :) nu skypar vi dagligen och chattar på kik så mkt det går! Vi har varit tillsammans i 1år 1mån och jag ska åka till England och äntligen träffa honom i sommar! :)om ngn undrar något eller är i en liknande situation, min kik är jgjenny :)

Med vänlig hälsning,
Jenny

Saaara
2014-05-04 17:08
0

Vi träffades på Badoo^^ Tog inte den sidan så himla seriöst men vi började skriva rätt mycket. Sen fick han mitt nummer å vi började då snacka i telefon varje dag och det var så jag blev intresserad av han. Så efter några veckor träffades vi å gick på bio. Vet inte när vi blev tillsammans riktigt men tror vi vart ihop 3-4 månader nu.

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

LillPom
2014-05-05 09:09
0

Vi träffades på ett online spel (rose online) jag var typ 10 år.. han var 13.vi chatta tills efter 5 år vi berätta hur vi kände :-) vi hade distans länge men de var jobbigt… så sen 4 år tillbaka har jag och han varit sambo :-) vi kommer ha varit tillsammans som pojkvän och flickvän i 6 år i år :-)

Åsa S
2014-05-05 09:31
1

Vi träffades via happypancake. Jag var ganska tydlig med att jag ville vi lärde känna varann som vänner först så vi sågs och åt mat, hade picknick, gick på parkteater etc. och hade det väldigt trevligt ihop som goda vänner, tills jag en dag bara tyckte det kändes rätt ge honom en puss på kinden när vi sa adjö vid bussen sedan gick det snabbt och några veckor senare bodde vi i stort sett ihop, vi gifter oss om 1,5mån.

Fråga chans gör man nog inte längre när man är i min ålder (42) det var mera nått man gjorde då jag gick i grundskolan.

Jetaime
2014-05-05 10:00
0

Tjaaaa… Vi hade börjat prata på internet och sen sms osv.. sen bestämde vi oss för att ses, och fortsatte med det… Sen såå.. bara var vi det. Haha. Nej jag vet inte. Inget vi diskuterade eller någon som frågade chans eller så…

Michiis
2014-05-06 09:17
0

Det var min pojkvän som sa att jag var hans flickvän efter ett tag vi umgåtts och sådär. Vi disskutera inte det så mycket utan det var bara så ;) Vi 2 :) Snart vart tillsammans i 4 år har vi också! :)

Vi hade gått i samma klass i flera år och tydligen hade han gillat mig i en längre tid, men vi var ganska olika och vi umgicks med olika, så det var inte förrän klassresan i 9an som förde ihop oss. Eller rättare sagt det var då jag fick upp ögonen för honom och sen gick det ju ganska fort :)

// Michis

Omorika
2014-05-06 10:28
0

Vi träffades på jobbet och på en jobbfest kasta jag tårta på killen. Vilket min nuvarande sambo tog som ett gått tecken. En vecka senare var vi tillsammans och har nu varit tillsammans i snart 2 år.

Migobus
2014-05-06 12:10
0

Vi diskuterade fram det, inte mycket till diskussion kanske då vi båda verkligen ville. Vi hade dejtat några gånger och det kändes helt rätt från början. Varit tillsammans i ett halvår nu och det känns fortfarande lika rätt.

Roxie
2014-05-06 13:45
0

Pratade på ett community när jag var 14 och han var 16. Blev inget då, men några år senare tog han kontakt med mig via Lunarstorm igen och vi bestämde oss för att träffas. Han bodde i Göteborg och jag i Dalarna.

Sagt och gjort, efter min student åkte jag ner och hälsade på i knappt en vecka. Allt klickade direkt. Jag åkte hem, tog körkort och i september samma år tog jag mitt pick och pack och flyttade till Göteborg.

Här står vi idag, 7 år senare, med varsin ring på fingret och spånar på framtiden :)

// Sofia

lekandur
2014-05-06 14:09
1

Vad mysigt att läsa hur ni blev tillsammans med era respektive!

Jag och min pojkvän gick i samma klass.
Han blev min bästa vän väldigt fort eftersom vi klickade på en gång! Han berättade för mig att han var kär i mig i slutet av sjuan precis innan han skulle byta klass och då var jag på väg in i ett annat förhållande. 
Sommaren gick och mitt förhållande tog slut. Min nuvarande pojkvän kom inte in på den nya skolan så han gick kvar i min klass. Och vi umgicks jämt under skolan och kunde ibland stanna kvar i timmar för att inte behöva skiljas åt. Men då visste jag inte att det var kärlek utan tänkte mig mer som kärleken till sin bror.

I november 2010 bestämde vi oss för att titta på film hemma hos mig då jag aldrig sett filmen han JÄMT refererade till. Och på den vägen gick det. Det slutade med att vi kysstes. Kändes så fel men samtidigt så rätt.
Och här är vi idag 3,5 år senare och jag älskar honom något enormt!

Så tjejer där ute, den snälla killen som ni älskar som en bror kan också vara ditt livs kärlek och vice versa!

Where you invest your love
you invest your life 

akittehmonster
2014-05-06 14:29
0

spelade med min kille 2012 och sen dess har vi väl pratat passivt, ingen av oss gilla den andra då han var väldigt på! Men sedan så börja jag 1an och han 9an och det visa sig att min bästa vän i skolan och han var barndoms vänner och jag fick kontakt med han igen. och dom senaste 3 månaderna har vi pratat mycket och för en månad sedan ungefär så frågade han: Vill du var på g? 

självklart sa jag ja, och någon vecka senare så frågade jag var vi stog någon stanns och han svarade: vi är väl ihop? 

Och sen dess har vi varit "ihop"! <3

ewtyr
2014-05-06 23:19
0

Vi blev ihop när vi var 19 respektive 21. Jag och min kompis skulle åka och träffa en kompis till henne och han hade två vänner där. Och där satt min pojkvän. Det visste jag inte då. Märkte att han var intresserad och han skrev senare ett sms till mig där det stod: bra snygg du. Jag svarade tack och inget meddelande kom tillbaks så det dröjde 6 månader innan vi pratade igen. Då såg jag honom i hans garage och jag tror att det blev kärlek vid andra ögonkastet. Aldrig hört talat om nåt dylikt brukar ju vara vid första ;) Sedan började vi umgås och på sommaren när jag var på jobbet. Minns exakt var jag var, så fick jag ett sms av honom där det stod: jag älskar dig. Han var rätt full när han skrev det. Jag blev överlycklig och vi blev tillsammans den helgen. Är väl egentligen inte det första man säger i relationen kanske men nu råkade det visst bli så. Vi har varit tillsammans i sex år och jag kunde inte vara lyckligare

eliinsten
2014-05-07 02:24
0

Jag och min pojkvän träffades via internet. Han och några kompisar till honom drev runt med tjejer som skulle till Dreamhack (dataspel festival i jönköping) Hans kompis skrev till mig på facebook att han visste var jag satt och det skulle tydligen göra så att jag blev orolig och inte kunde slappna av under festivalen. Jag tyckte inte det var läskigt eller obehagligt över huvetaget så jag hoppade in i deras skype samtal och prata med killarna. Tommy som min pojkvän heter var lite i bakgrunden men fortfarande i centrum, jag tänkte på honom först för han var snyggast på skype profilbilden.  Jag hade tråkigt senare på kvällen och började skriva med honom på kik där vi började tycka mer och mer om varandra. Det gick ganska fort och jag tyckte om honom otroligt mycket, det klickade helt enkelt efter några skype samtal och sena kvällar med sms. Vi skicka jätte mycket bilder på varandra (inte perverst så ni vet) men alltmänt vad vi gjorde, vi skrev alltid något positivt om varandra innan vi sov och vi pratade verkligen varje dag. Vi bestämde oss för att bli ett par, efter att vi varit tillsammans i ungefär en månad så åkte jag till honom. Jag bodde ungefär vid Norge och han vid Stockholm så det var 7 timmar med tåg den dagen. Jag var så nervös och glad samtidigt men när jag väl såg honom på stationen så var det som vi hade träffats förut. Han var så otroligt fin och jag visste redan då att han var mitt livs kärlek. Jag har tidigare aldrig haft några seriösa förhållanden så jag var orolig att det skulle bli som innan, men vi började pendla och ingen av oss sa upp kontakten. Så idag sitter vi här, sambos, förlovade och älskar varandra som aldrig förr. Vi har så många fina minnen och fler kommer det bli, jag älskar honom otroligt mycket. Det är det bästa som har hänt i mitt liv :) I sommar får vi även lägenhet och allt känns mer än rätt.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Katti
2026-03-12 09:33
0

#3: Ja, Facebook-statusen är viktig ❤

Fridaaaa
2026-03-12 09:38
0

#38 12 år gammalt inlägg

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.